• 6blommor

Hjälper kamomillte mot ont i magen?

Vår son är en månad idag och han har ont i magen. Det blir värst på kvällen...skriker nästan så att han tappar andan. Var på BVC idag och hon sa att vi skulle ge honom kamomillte och testa och se om han inte blir lite bättre. Är det någon som har erfarenhet ifrån att ha gett sina barn kamomillte?

Vi har bytt ersättning från NAN till Nutramigen för att kolla om han är mjölkprotein allergisk, vi matar honom med Dr Browns nappflaska och vi har även gett honom minifom droppar men dom hjälper inte alls.  Vi tycker så synd om honom och vill så gärna hjälpa honom. Jag hoppas på att det finns någon som har erfarenhet med kamomillte.

• Svar på tråden Hjälper kamomillte mot ont i magen?
  • Berni

ja det hjälper jag som liten hade alltid ont i magen och det hjälpte, det gör också att musklerna slappnar av då kan dem sova, jag dricker ofta hemma.
    prova det bästa är att testa men testa en sak i taget så du vet vad är det som fungerar
    lycka till

• 6blommor

Han har ju redan blivit lugnare pga att han äter nutramigen, men på BVC sa hon att vi skulle testa kamomillte också. När han är tre till fyra månader ska jag försöka att gå tillbaks till vanlig NAN igen och se om magen har blivit bättre.  Visst är det bra att testa en sak i taget så man vet vilket det är som hjälper.

• KretaJo

kamomillte ger vi vår dotter vid minsta tecken på magknip, tycker det hjälper. dessutom är det alla barns första dryck här i grekland, innan mammans mjölk kommit igång.

• 6blommor
    KretaJo skrev 2007-11-08 15:23:55 följande:
    kamomillte ger vi vår dotter vid minsta tecken på magknip, tycker det hjälper. dessutom är det alla barns första dryck här i grekland, innan mammans mjölk kommit igång.
    Tack för ditt svar. Jag tycker det är konstigt att dom inte informerar om sådant te tidigare utan att föräldrarana ska få gå med sina barns magont tills man nästan blir helt knäckt.  Min man är iväg och köper detta te nu och jag ska ge Marcus detta när min man kommer hem. Skönt att höra att det hjälper er dotter mot magknip för då borde det hjälpa vår son också.
  • emmahpemma

Måste få fråga, min dotter har oxå magknip ofta på kvällen.
    Hur mycket kamomillte ska man ge henne då??
    Någon som vet??

• babyone

jag gav kamomill o fänkålste  till min son när han hade ont i magen..

Svar på tråden Hjälper kamomillte mot ont i magen?