• nuedetdax

Vi som är oförklarligt barnlösa som insemineras!

Jag vill gärna komma i kontakt med fler som är oförklarligt barnlösa men som insemineras.
    Vi har gjort alla test och senast var sekrettest som visade att simmarna inte hade problem att simma igenom det alls.
    Vi ska nu göra vårt andra insem på SH i Sthlm.
    Nån mer som sitter i samma båt?

Kram

• Svar på tråden Vi som är oförklarligt barnlösa som insemineras!
  • Piastowska

Hej!

Går på Sofiahemmet, har gjort alla tester och är inne på inseminering nr 2.
    Äter pergotime och tar pregnylsppruta.
    Har annars regelbunden ägglossning och menstruerar dag 32.
    Ätit p-piller tidigare i 2 omgångar och slutade för 1,5 år sen. Har sen dess försökt bli gravid.
    Bägge VUL vid beräknad ägglossning har gett 1 eller 2 fina ägg, men nu visar det sig att min sambo haft lite få spermier bägge gångerna.
    Kan är det orsaken till vårt problem?
    Utredningen visade att bägge dock var ok, så det verkar skumt.
    Funkar inte denna inseminering, blir det IVF privat direkt.
    Är 36.

• tuffing

vi ska göra vårt andra insemination om ca två veckor

hej där piastowska tänk att jag hittat dig här oxå hehe

• nuedetdax

tuffing,
    Hej vi ska göra den ungefär samtidigt då
    Piastowska, Välkommen hoppas det räcker med insem för dig nu så du slipper ivf.
    Tänk på att killens spermieantal kan variera från gång till gång och att om han har vart sjuk haft feber så kan det visa sig hela tre månader senare, då det tar ca 3 mån att producera ny sperma.
    Min kulle hade oxå få och fula huvuden på sina men på insem så fick han mer än godkänt..så jag har ingen aning heller..

Men deMen det är dax för nr 2 iaf..

• Piastowska

Hej!
    Intressant det där med att kvalitén på spermier kan visa sig långt efter sjukdom.
    Min sambo har vart sjuk och feber under eb längre tid, men läkarna trodde inte det spelade nån roll.
    Kan de ha fel?
    Är idag 6 dagar från BIM, men ev spottings ska komma redan onsdag 14/11 så då borde jag vet.
    Hua, vad gör man för att tänka på annat?
    Lycka till med nästa försök!

• epa77

Här är en till som insemineras. Gjorde det för andra gången i onsdags. Vågar inte hoppas... Är världsmästare i spottings, så då brukar humöret sjunka på direkten.

• Piastowska

Håller tummarna för dig oxå epa.
    /P

• Loovi

måste bara säga att jag tycker det är häftigt hur långt ni är beredda att gå för att få barn! Ni är så otroligt starka och jag hoppas att ni snart får era små bebisar!!

• nuedetdax

Loovi, Tack men jag tror du skulle gå lika långt om du hade ett hinder som gjorde att du år efter år inte fick din efterlängtade bebis.

• epa77

nuedetdax: du skrev att ni gjort ett sekrettest, vad gjorde du då?

• Kwela

Hej hej tjuvkikar in lite. Hoppas att ni lyckas med insemination. Vi är oxå oförklarligt barnlösa och gjorde 2 inseminationer på SH. Tycker att dom är jätte bra.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
Svar på tråden Vi som är oförklarligt barnlösa som insemineras!