• Mini liten

konstigt att ge sitt barn andranamn efter djur?

När jag var mindre och bodde hemma så hade vi världens messt underbara leonbergertik, som betydde otroligt mycke för mig.

Många väljer ju att ge sina barn andranamn efter släktingar. Min hund hette Leona, vilket jag tycker är jätte vackert. O eftersom hon var som en i familjen, o betydde så otroligt mycket, så funderar jag på om mitt barn (om d är en dotter) skulle få ha Leona som andranamn.

Är det konstigt, eller dumt att göra så?- Känns ju lite mysko, att döpa sitt barn efter ett djur.

*längtar efter dig*
  • Svar på tråden konstigt att ge sitt barn andranamn efter djur?
  • Cia o krabaten

Helt ok tycker jag.
    Hade nog sagt nej om hunden hetat Karo

• Maijlo

Vi hade en hund när jag var liten och nu heter min yngsta syster samma sak. Namn man älskar ska man använda!

• Mini liten
    Cia o krabaten skrev 2007-11-08 12:24:23 följande:
    Helt ok tycker jag.Hade nog sagt nej om hunden hetat Karo
    haha....ja d hade kanske vart lite mysko. Men Leona är ju ett ändå ett "människonamn". Tänker bara på hur folk ska reagera när dom frågar varför d blev just dom namnen, osså svarar man att min hund hette så..Glad
    *längtar efter dig*
  • Elin hogberg

Min dotter heter Leiah i förnamn. det namnet fick vi från min sambos arbetskamrats hund! vi tyckte det namnet va så fint så vo "snodde" det! hehe

• Mollan

Min första tanke var NEJ, men Leona är ju ändå ett riktigt namn så det är ok. Jag trodde första att barnet skulle heta typ Anna Missan Svensson....
    Det är ju många barn som heter "djurnamn" som jag ser det (Ronja, Molly osv) och Leona associerar man ju inte ens till en hund (inte jag iaf).

• Mini liten
    Mollan skrev 2007-11-08 12:46:04 följande:
    Min första tanke var NEJ, men Leona är ju ändå ett riktigt namn så det är ok. Jag trodde första att barnet skulle heta typ Anna Missan Svensson.... Det är ju många barn som heter "djurnamn" som jag ser det (Ronja, Molly osv) och Leona associerar man ju inte ens till en hund (inte jag iaf).
    det ja tänker på är ju att alla i min familj, min släkt, o mina närmaste vänner vet ju att namnet kommer från min hund. Iof är d ju mitt val o inte deras, om dom nu tycker att d e konstigt. Tänkte messt bara höra vad andra tycker.
    *längtar efter dig*
  • Mrs Edwards

Leona är ett jättefint namn!

• Gosrosen

tycker att det är ett fint namn

• Caramello Koala

Om det var jag som hade blivit döpt efter min mammas hund hade jag tyckt att det varit jättemysigt!

Har själv funderat på att använda en älskad katts namn som namn till ev framtida dotter.

• Mini liten

jag känner nog att jag vill göra så, ge henne (om d är en hon) namnet Leona som andranamn, måste bara övertala sambon oxå..Glad

*längtar efter dig*
  • time
    det låter inte som ett typiskt djurnamn så helt ok :)
    ♥ bebis i magen BF 2oo712o7 ♥
  • Anonym (A)

Det är väl inget fel med det. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden konstigt att ge sitt barn andranamn efter djur?