• Weird One

Bonusmammor, hur fungerar det med biomamman?

När man läser om bio och bonusmammor får man en ganska vriden bild.
    Bio skyller alla problemen på bonus och tvärtom.
    Bråken är oftast mellan kvinnorna och männen håller sig utanför.

Så nu gör jag en omröstning till var kategori mamma, både bio och bonus.

Bonusmamma, hur tycker du att ditt "förhållande" till bonusmamman fungerar?

Kanske lite skralt med alternativ, men hoppas du hittar det som ligger närmast dig.

Biomammor röstar här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-59/m26650156.html

Ironi är min religion
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bonusmammor, hur fungerar det med biomamman?
  • Mandi74

Annat: Det funkar väl ok, när biomamman väl engagera sig. (Vilket inte sker allt för ofta)
    Fast vi är inte ovänner eller oense om en massa så det funkar ju bra.

• 4barnsMom

Rätt dåligt.. Hon vill styra vårt liv.. Men vi är en egen familj så det skär sig en del  Vi försöker dock inte styra deras liv där.. Det dom gör på sin tid är deras liv

Önskar bara det kunde vara så hitåt med

Stolt Mamma till Samuel-97, Elin-00, Elias-06 och BF 23/11!
  • AnBa

Har inte haft så bra kontakt men det börjar ta sig...

Mamma till 2
  • TheJon

Annat:
    Det funkar.
    Varken mer eller mindre.
    Olika åsikter ibland samma åsikter ibland.

• MajaLinnéa

Annat.
    Har praktiskt taget INGEN kontakt alls. Hon bryr sig inte om sitt barn längre.... De har inte träffats på över 10 månader, och pratar nästan aldrig i telefon.

• joh99

Jag röstade på dåligt.
    Men inte bara av den anledningen utan den största anledningen till att det fungerar dåligt är hennes ointresse av barnet.
    Barnet bor hos oss, är hos biomamman vh. Tyvärr har biomamman mycket annat att göra de helgerna som jobba, umgås med killen osv.
    Barnet är 6 år och allt för medveten om mycket.
    Bråket är mellan de biologiska föräldrarna och sker i en bok (den enda kontakten som sker).

• TessaS

Jättebra! Vi är samspelta när det gäller deras barn och hon är också en suverän barnvakt till mitt och sambons gemensamma barn. Vi är bortskämda med att ha bra bioföräldrar, bra bonusföräldrar och bra barn i våra familjer.

• Dag o natt

Helt okej och oftast kanon! Fast ibland som med alla andra så drar vi inte jämt. Oftast brukar vi försöka lösa det genom att komprimissa.

• lillaälgfrun

Röstade på annat.
    Biomamman och jag har ganska lite kontakt. Träffas som hastigast om hon lämnar. Vi är inte ovänner på någotvis men det e min man som har all kontakt med henne vilket jag tycker är självklart.

Svar på tråden Bonusmammor, hur fungerar det med biomamman?