• Anonym (orolig)

Risk i % för tre missfall i följd?

Hej!

Jag är i början på min tredje graviditet...

De första två har slutat med Mf

Nu är jag såklart väldigt orolig för ytterligare ett Mf.

Nu till min fråga?

E det någon som vet någon statistik på hur vanligt det är att drabbas av 3 Mf i följd?

• Svar på tråden Risk i % för tre missfall i följd?
  • Anonym (lugn ;-))

Jag tror att man säger att om man inte haft något mf tidigare så är risken för mf ca 20%, har man haft två mf så är den 30%, så det är inte jättestor ökning...

Jag har själv 2 mf bakom mig, och nu vill jag bara bli gravid igen så fort som möjligt så att jag kan få hjälp om det behövs...

Du har säkert ingenting att oroa dig för, den här gången blir det bebis!

• Anonym

Tredje gången gillt Så tänker ja.. Har själv ett mf å ett ma bakom mig. Kramar

• Linsen

Min läkare sade dessa siffror efter mitt andra mf...
    (gäller mf i rad)
    1 mf = 33%
    2 mf = 20%
    3 mf = 1-3%

Egentligen är det väl alltid 33% risk men statistiken för mf i rad är som ovan.

Det är därför de inte utreder förrän efter tredje mf för det är så pass vanligt att ha två på raken.

Jag lyckades på mitt tredje försök

Lycka till nu!

• Me o Mike

ja det är 1-3% risk för missfall en 3:e gång.. Jag klarade det på 3:e gången!
    EEller jag är ju inte klar än!! Är i vecka 19..

• Linsen

MulleNuh: Klart du kommer fixa det, men jag förstår att ångesten och misstron ligger högt för det mesta. Det enda som funkade för mig var att göra upprepade vul/ul under hela graviditeten.

• Anonym

Tror att det är ovanligt.

Men... en jag känner hade tre missfall på rad, jätte traumatiskt för henne har jaf förstått av det hon sagt. Men efter detta fick hon tre friska, fina barn, ganska tätt också.

Ge inte upp, även om jag förstår att det är jobbigt för dej! Det finns lyckliga slut!

• Me o Mike

Jo jag har gjort ca 5 st ul! Och i morgon är det dags för stora rutin-ul..
    Då kan man nog pusta ut igen..

Linsen skrev 2007-11-06 12:12:53 följande:
    MulleNuh: Klart du kommer fixa det, men jag förstår att ångesten och misstron ligger högt för det mesta. Det enda som funkade för mig var att göra upprepade vul/ul under hela graviditeten.
  • Anonym (orolig)

Känns jätteskönt att läsa det ni skriver

Jag vill få ha kvar vår lilla den här gången, please !!!

• Me o Mike

Det kommer gå vägen!! Hur långt har du kommit??

Anonym (orolig) skrev 2007-11-06 15:25:03 följande:

Känns jätteskönt att läsa det ni skriver Jag vill få ha kvar vår lilla den här gången, please !!!
  • Kickan 84

Statistiken jag läst var följande

30% får ett missfall
    10% får två
    1% får tre

(inom perioden av 12 månader)

Svar på tråden Risk i % för tre missfall i följd?