• Gråsparven

Han dog... men jag är kär igen!!!

För 1,5 år sedan dog mina barns pappa. Barnen är idag 15 och 9 år. "På ett bananskal" halkade en ny man in i mitt liv. Jag hade verkligen inte tänkt att jag skulle kunna bli kär igen, men det har hänt! Och det är UNDERBART!
    I det här fallet så är det också så att även han har förlorat sin sambo för några år sedan, och han har också en flicka 13 år gammal. Men, till mitt problem!
    Jag såg programmet SKILD på tv en kväll, och visst, det finns vissa likheter... MEN jag blev arg när de satt o beklagade sig att det var jobbigt med barnen, men de kunde ju också sedan säga att det var ju skönt varannan vecka när de var barnfria. Hallå! Här är det en som ALDRIG är barnfri + att min nya är i samma situation! Jag börjar förstå att det här kommer att bli jättejobbigt. Vi har nu umgåtts i 10 månader, men våra barn gillar det inte! Hans dotter nonchalerar mig totalt, hejar knappt, och hon vägrar att följa med några aktiviteter med oss. Min 15åring har börjat acceptera, men vill heller aldrig följa med till honom, främst för att hon tycker att hans dotter är jobbig. Min 9åring har det jättekämpigt! Ibland går det bra, ibland går det inte alls! Vi tar det jättelugnt, och först förra helgen så sov han över hos oss för första gången. Det var jobbigt, men jag tror att det alltid är jobbigt, hur länge man än väntar.
    Är det NÅN som är i samma situation? Som kan ge mig råd? Eller nån som har kloka råd ändå? Jag älskar den här mannen otroligt mycket, och han är en fantastisk vän, så jag vill inte mista honom. Hur gör man för att allt detta ska bli så bra som möjligt?

• Svar på tråden Han dog... men jag är kär igen!!!
  • ims67

Jag är gift med en man som jag älskar och vi har även en dotter tillsammans.Vi har oxå 2barn var från tidigare förhållande och jag förstår precis hur du känner dig.Min sambos son beter sig jättekonstigt åt när jag är med även fast jag har funnits med från att han var ca året.Spelar ingen roll vad jag gör eller inte gör så funkar det inte.Nu har jag gett upp.

• Trollfialia

Kämpa på! Det är väl mera vanligt att barnen inte är så förtjusta i en ny vuxen som kommer in i deras liv än att de tar emot med stora famnen? =) Om ni är lyckliga så kommer barnen förmodligen att acceptera faktum så småningom. Lycka till och vårda kärleken ömt!

• apel3

Jag håller på att inleda en ny relation med en man ganska kort inpå separation från mina barns pappa. Den nya har två tonårstjejer och själv har jag en tonårspojke och en tjej som är sex. Jag ska träffa hans barn till helgen för första gången och han har redan träffat mina några gånger. Även jag funderar på hur det ska fungera och är lite orolig för att hans två tjejer inte ska acceptera mig. Mina barn verkar tycka det är "kul" just nu och jag hoppas att det ska funka även på sikt då det sjunker in för dem att jag inte kommer att leva ihop med deras pappa igen.

Jag tycker att om du verkligen älskar honom så ska ni fortsätta att kämpa. Det är han o du väl värd!? Även jag tror att barnen kommer att acceptera med tiden, fast det kan var svårt o ta tid.

Lycka till!

Svar på tråden Han dog... men jag är kär igen!!!