Kromoson prov Sahlgrenska.......
....hur länge måste man vänta på svar?
....hur länge måste man vänta på svar?
Lääänge!!!! Vi tog proven i mitten av juni och ska förhoppningsvis få svaren nästa tisdag. Suck!
Oj,så länge,vill ju så gärna komma igång igen,dom sa att vi skulle bli uppskrivna på perugonlistan i mitten på dec,men jag undrara om man kan påbörja en ny behandling innan man fått provsvaren??
Hej! Vi tog det första provet i februari och fick svar i april. Svaret var att de ville ta om provet och nytt svar kom i juni. Då blev svaret faktiskt att de vill ta om provet EN GÅNG TILL, med en hudbiopsi, och det svaret dröjde till augusti... Allt visade sig vara i sin ordning, men oj vilken lång väntan. Och när svaret kom var vi faktiskt redan gravida igen.
Nu är det säkert extrem otur som drabbade oss men två månader brukar det nog ta i alla fall.
Jag tror att det är upp till er att bestämma om ni vill försöka igen innan svaren har kommit. Vi chansade på det, vilket förstås är lite läskigt, speciellt med tanke på att anledningen till att de ville ta om proverna var att det fanns misstankar om fel...
Truls: Men varför har ni fått vänta SÅÅÅÅ himla länge egentligen? Har du också tagit om proverna?
Ja, fråga mig inte varför det tar så lång tid. För 1.5 månad sedan då jag gjorde min hystroscopi hade dom inte fått några resultat. Jag förutsätter ju att dom har kommit till återbesöket på tisdag!