• WilmersMamma

Ni som har kvar skolan efter mammaledigheten..

I januari börjar sonen på dagis.. Jag själv har hela gymnasiet kvar att göra men vägrar hoppa på det och gå med dom som är 3 år yngre :S Funderar på att söka till folkhögskola men är lite nyfiken på hur ni andra har gjort, mvh Linnea.

• Svar på tråden Ni som har kvar skolan efter mammaledigheten..
  • JooCee

Det handlar trots allt bara om tre år, får du inte ta i likvärdig utbildning utbildning på annat håll tycker jag att du ska bita ihop.. det är ju viktigt att ha åtminstonde en gymnasieutbildning.

Jag vet vänner som gått vuxengymnasium tillsammans med andra elever som missat gymnasiet i yngre åren. Annars blir det väl komvux?

• NALLEB

Jag är fortfarande inte klar med min gymnasieutbildning. Har några kurser kvar att läsa.
    Jag var hemma med min son första året av gymnasiet,fick andra barnet ett par veckor före studenten.

Anledningen till att jag inte läst klart är att jag efter föräldraledighet prioriterat jobb före skola.
    Har vart arbetslös 7h sedan sista föräldraledigheten.
    Idag har jag fast jobb,sedan snart 2år tillbaka.
    Studera ska jag göra när jag har båda mina barn i skolan,dvs om 2år.

• WilmersMamma
    JooCee skrev 2007-11-05 07:55:56 följande:
    Det handlar trots allt bara om tre år, får du inte ta i likvärdig utbildning utbildning på annat håll tycker jag att du ska bita ihop.. det är ju viktigt att ha åtminstonde en gymnasieutbildning. Jag vet vänner som gått vuxengymnasium tillsammans med andra elever som missat gymnasiet i yngre åren. Annars blir det väl komvux?
    Det är det jag har funderat lite på.. Om man går folkhögskola i 2 år så har man ingen utbildning utan man har bara lät klart gymnasiet. Väljer jag att gå t ex Omvårdnads är jag iaf utbildad Undersköterska sen!

Svårt det här!
  • WilmersMamma
    NALLEB skrev 2007-11-05 08:01:16 följande:
    Jag är fortfarande inte klar med min gymnasieutbildning. Har några kurser kvar att läsa.Jag var hemma med min son första året av gymnasiet,fick andra barnet ett par veckor före studenten.Anledningen till att jag inte läst klart är att jag efter föräldraledighet prioriterat jobb före skola.Har vart arbetslös 7h sedan sista föräldraledigheten.Idag har jag fast jobb,sedan snart 2år tillbaka.Studera ska jag göra när jag har båda mina barn i skolan,dvs om 2år.
    Vad jobbar du som? det verkar ganska svårt att få jobb utan utbildning..
  • Önskan

Men får du inte läsa på komvux? Måste du hoppa på vanliga gymnasiet igen?

• lolliepopsie
    Jag har inte gått gymnasiet,men ska nu i slutet på Nov börja studera på distans till undersköterska....
    I det "paketet" får man gymnasie kompetens,så har jag förstått det i allefall!!
    Den 22 Nov händer det....
  • WilmersMamma
    lolliepopsie skrev 2007-11-05 08:30:11 följande:
    Jag har inte gått gymnasiet,men ska nu i slutet på Nov börja studera på distans till undersköterska....I det "paketet" får man gymnasie kompetens,så har jag förstått det i allefall!!
    Det vill ju jag också!! Men vad jag har förstått så får man inte läsa till undersköterska om man inte har gått gymnasiet!.. Men jag har ju iof inte frågat någon det var bara min mamma som sa det..
  • WilmersMamma
    Önskan skrev 2007-11-05 08:26:03 följande:
    Men får du inte läsa på komvux? Måste du hoppa på vanliga gymnasiet igen?
    Man måste ha fyllt 20, undantag ifall man har gått gymnasiet..
  • JooCee
    WilmersMamma skrev 2007-11-05 08:22:51 följande:
    Det är det jag har funderat lite på.. Om man går folkhögskola i 2 år så har man ingen utbildning utan man har bara lät klart gymnasiet. Väljer jag att gå t ex Omvårdnads är jag iaf utbildad Undersköterska sen!Svårt det här!
    Tre år yngre är väl inte så mycket? Jag umgås med folk som är tre år yngre än mig och gjorde det i gymnasiet oxå. Tycker du ska gå omvårdnad på ett vanligt gymnasium, om det är de du vill göra, undersköterska? Jag tror du kommer tycka det är kul trots att dom är yngre, det kanske tom är ganska skönt att inte alltid behöva leva vuxenliv när man ändå är ung som du är. Vuxenliv har man ju så mycket ändå när man har egna barn.
  • a88a

Jag ska plugga omvårdnad på komvux nästa år när lillen börjat på dagis. kommer att gå super bra!

Svar på tråden Ni som har kvar skolan efter mammaledigheten..