• annicka67

Ni som lämnat blodprov för kromosomanalys i missfallsutredning, hur länge tog det innan ni fick svar???

• Svar på tråden Ni som lämnat blodprov för kromosomanalys i missfallsutredning, hur länge tog det innan ni fick svar???
  • StoraD

hej, det tog ungefär 5 veckor! 

hoppas du får ett positivt besked, de allra flesta får ju det ska säkert bli bra! lycka till!
  • Charah

Vi har nu väntat över åtta veckor, men det beror på strul från gynavdelningens sida. =( Mitt prov tog det fyra veckor att få svar på, mannens prov har de lyckats slarva bort en gång och skicka fel provrör en gång, så det väntar vi fortfarande på svar på.

Som om missfallen (tre st i år) inte var jobbiga nog, nu denna eviga väntan och inte någon i vården som bryr sig om hur man egentligen mår...

Hoppas du får svaren snart!

• Anonymochorolig18
    annicka67 skrev 2007-11-02 14:21:23 följande:
    vad visade ditt prov? har precis tagit ett sådant och vet inte vad de kollar efter eller vad man kan förvänta sig för svar? tagit på både mig och sambon pga upprepade missfall. Jämför dom på något vänster?

Hur har det gått för dig efter detta och varför togs proven på dig/er?
  • Anonymochorolig18
    Charah skrev 2007-11-04 17:20:02 följande:

Vi har nu väntat över åtta veckor, men det beror på strul från gynavdelningens sida. =( Mitt prov tog det fyra veckor att få svar på, mannens prov har de lyckats slarva bort en gång och skicka fel provrör en gång, så det väntar vi fortfarande på svar på.

Som om missfallen (tre st i år) inte var jobbiga nog, nu denna eviga väntan och inte någon i vården som bryr sig om hur man egentligen mår...

Hoppas du får svaren snart!

vad visade ditt prov? har precis tagit ett sådant och vet inte vad de kollar efter eller vad man kan förvänta sig för svar? tagit på både mig och sambon pga upprepade missfall. Jämför dom på något vänster?

Hur har det gått för dig efter detta och varför togs proven på dig/er?
  • UndrandeSökare

Anonymochorolig 18- Dessa gamla trådar som du frågar i är döda, ej aktiva längre. Starta en ny tråd själv istället och ställ dina frågor där. Större chans att få svar då.

Svar på tråden Ni som lämnat blodprov för kromosomanalys i missfallsutredning, hur länge tog det innan ni fick svar???