• Anonym (Tjockis)

Var hittar man mammakläder i stora storlekar?

Blir så less på att det aldrig finns mamma kläder i stora storlekar, kan ju inte bara vara jag som har bekymmer med det eller?
    Ni andra stora mammor var har ni köpt mammakläder?
    Nu menar jag stora storlekar typ st 50 och uppåt eller XXL och liknande.

• Svar på tråden Var hittar man mammakläder i stora storlekar?
  • Mli79

Jag drar i normalfallet mellan 50-52 och jag kunde få på mig HMs mammakläder. Men det var ju också den enda affären som jag hittade bra storlekar i...

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • Anonym (Tjockis)
    Mli79 skrev 2007-10-31 20:30:41 följande:
    Jag drar i normalfallet mellan 50-52 och jag kunde få på mig HMs mammakläder. Men det var ju också den enda affären som jag hittade bra storlekar i...

Köpte också mina där när jag väntade förra barnet, men jag gillar inte deras mammabyxor. Får väl hoppas dom blivit annars nu.

Fattar inte varför mammakläder bara görs i små storlekar, visst tröjor och tunikor kan man ju köpa större storlek på vanliga ställena och ha som gravid men byxor är värre.
    Jag vill också ha fina mammakläder inte sitta i sopsäck.

• Lola Jämtland

Som modet är ju så behövs ju inga speciella mammakläder.
    Allt är ju för gravida.
    Tunikor till höger o vänster.

Möjligen är det väl brallor som är en bristvara för större gravida.
    O det är ju synd.

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Anonym

Byxor är värst att hitta tycker jag i stora storlekar. Tröjor, tunikor osv går hyfsat lätt att hitta då man är gravid i storlek XL+, men byxor...jag blir tokig. Vill ha ett par sköna svarta byxor med lite vidd i benen, men ännu har jag gått bet...

• Anonym (Tjockis)
    Lola Jämtland skrev 2007-10-31 20:36:18 följande:
    Som modet är ju så behövs ju inga speciella mammakläder. Allt är ju för gravida. Tunikor till höger o vänster. Möjligen är det väl brallor som är en bristvara för större gravida. O det är ju synd.
    Nää, det är ju byxor som är bekymret. Vill hitta sköna mammabyxor med hög mage men tydligen ska man vara smal för att vänta barn enligt klädkedjorna
  • gullican

Bor du nära Malmö så finns här en affär med kkläder enbart för gravida. De har upptill stl 54 tror jag.

• Anonym (Tjockis)
    gullican skrev 2007-10-31 20:42:12 följande:
    Bor du nära Malmö så finns här en affär med kkläder enbart för gravida. De har upptill stl 54 tror jag.
    Fel ända av landet tyvärr. Men tack för tipset iallafall.
  • Wilmis07

Jag är STOR,men vanliga "mjuka" byxor funkade kanon bra under min graviditet.De var inte joggingbyxor utan man kunde ha dom till de mesta även till "fin". Köpte bla på ellos.

• Tinzi

Finns en bra butik i Sthlm...tjejen där var snäll å skicka via post till mig. Kostar la 700 för ett par brallor, men himla bra kvalitét... är det intressant så kan jag kolla upp det..

• SchumiFerrari

Jag har 44 till 48 på byxor i vanliga fall beroende på vart jag köpre dem... Kan ha POP:s jeans med hög mudd i strl 46 men inte deras hänglsejeans i samma storlek....

*The Muppet!!! V22*
  • Anonym (Tjockis)
    Tinzi skrev 2007-10-31 20:49:15 följande:
    Finns en bra butik i Sthlm...tjejen där var snäll å skicka via post till mig. Kostar la 700 för ett par brallor, men himla bra kvalitét... är det intressant så kan jag kolla upp det..
    Det får du gärna göra.
    Wilmis07 skrev 2007-10-31 20:47:25 följande:
    Jag är STOR,men vanliga "mjuka" byxor funkade kanon bra under min graviditet.De var inte joggingbyxor utan man kunde ha dom till de mesta även till "fin". Köpte bla på ellos.
    Ok, problemet var vid förra graviditeten så kunde jag inte ha byxor som slutade nere eller mitt på magen utan att få sammandragningar konstant. Det enda som funkade var såna som gick upp högt på magen och inte tröck alls. Får väl hoppas det inte blir lika den här gången.
  • Anonym ((XXL))

Jag har normalt storlek 52-54 på byxor, köper alltid jeans och dyl på Lindex eller Kappahl på deras avdelning för större storlekar. Men när jag var gravid behövde jag inte köpa några mammakläder alls, köpte BellyBelt som jag använde till mina byxor och kjolar och det fungerade kanonbra! Beställde på nätet och det var en investering värd varenda krona!

• Anonym (Tjockis)
    Anonym ((XXL)) skrev 2007-10-31 21:07:45 följande:
    Jag har normalt storlek 52-54 på byxor, köper alltid jeans och dyl på Lindex eller Kappahl på deras avdelning för större storlekar. Men när jag var gravid behövde jag inte köpa några mammakläder alls, köpte BellyBelt som jag använde till mina byxor och kjolar och det fungerade kanonbra! Beställde på nätet och det var en investering värd varenda krona!

Smart grej, men jag vill helst ha byxorna så dom går upp över bebis magen, tycker det är otäckt när dom sitter under.

Men hittar jag inga såna är det där ett bra alternativ. Tack

• Anonym (plus)

- Men kan man bli gravid när man är tjock?!!

I övriga europa och världen för den delan finns enormt utbud av jättefina kläder även till gravida som har plus-storlekar. Men här i sverige så kan man ju inte bli gravid OCH vara tjock.. för är man det så finns det knappt kläder.
    Okej, visst det finns några affärer men om jag inte vill köpa ett par byxor för 800 kr som jag inte kommer använda så mycket? Tröja för 600 kr bara för jag är "tjock"?

Jag åkte till köpenhamn och handlade massa fina kläder för mycket mindre pengar än vad jag hade fått betala via postorder i sverige. Då fick jag prova kläderna så jag visste vad jag tyckte om det OCH fick en mini weekend med min sambo

• Anonym ((XXL))

Anonym (Tjockis) skrev 2007-10-31 21:17:50 följande:

Smart grej, men jag vill helst ha byxorna så dom går upp över bebis magen, tycker det är otäckt när dom sitter under.
    Men hittar jag inga såna är det där ett bra alternativ. Tack
    På mig satt byxorna som vanligt, dvs över magen ändå. BellyBelten vidgade bara linningen om du förstår vad jag menar...
  • Countryfreak

Har för mig att jag såg stora storlekar på Lindex.. Ni kan juh kolla där..

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080505)
  • Countryfreak
    Ts. Det där problemet du hade med byxorna förra gången har jag också haft och har nu med jag tror att det är från person till person hur känsliga våra magar/ livmodrar är..
    Hade/ har konstant sammandragningar när jag har HM byxor på mig.. dom skär in något enormt och mudden dom gör är juh för tajt även för en smal tjej när magen växer det sitter åt så ungen inte trivs alls och blir ihopträngd..
    Men här i Uppsala har vi en mamma butik som heter mammas mage som har mycket kläder i dom flesta storlekar..

Hemsidan dä är.. www.mammasmage.se/
    Kan juh gå in där och kolla.
    Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080505)
  • Anonym (Tjockis)
    Countryfreak skrev 2007-11-01 09:10:53 följande:
    Ts. Det där problemet du hade med byxorna förra gången har jag också haft och har nu med jag tror att det är från person till person hur känsliga våra magar/ livmodrar är.. Hade/ har konstant sammandragningar när jag har HM byxor på mig.. dom skär in något enormt och mudden dom gör är juh för tajt även för en smal tjej när magen växer det sitter åt så ungen inte trivs alls och blir ihopträngd.. Men här i Uppsala har vi en mamma butik som heter mammas mage som har mycket kläder i dom flesta storlekar.. Hemsidan dä är.. www.mammasmage.se/Kan juh gå in där och kolla.

Ja, jag tror inte det har med min stoppning på magen utan hur känslig livmodern är för beröring. Kunde inte ha trosor som tog på nedre delen av magen utan att få smmandragningar och det var grymt irriterande. Kul med höga mammatrosor innan man ens får bebismagen.

Tack för länken ska gå in och kika där strax.

Hittade ett par sköna på KappAhl förra gången men det var i trikåmatrial som det var inte några fin byxor direkt. Kan ju var kul att han nåt lite finare ibland också.

Countryfreak skrev 2007-11-01 09:04:59 följande:
    Har för mig att jag såg stora storlekar på Lindex.. Ni kan juh kolla där..
    Här har dom upp till st. 46 men sen finns det inget. Bor kanske i fel stad.
Svar på tråden Var hittar man mammakläder i stora storlekar?