• body

Annorlunda fråga!

Hej! Vi har genomgått tre ivf utan resultat, Jag är väl väldigt ledsen o kan inte komma över att jag nog aldrig blir mamma. Dom hittar inget fel på oss, så nu undrar jag denna konstiga fråga! Kan det vara så att vi helt enkellt inte passar ihop.att det blir ett kromosom fel på våra ägg som gör att det inte fastnar. Har någon varit med om att med andra spermier än mannens. blev dom då gravida, Jag söker nog efter nål i höstack men jag känner en som tommhet utanbarn.
    Tack om någon svarar.

Kram Body

• Svar på tråden Annorlunda fråga!
  • Wahlma

Ge inte upp! Jag har inget bra svar på det du frågade men har läst om dom som försökt 7 ggr innan dom tycker att det räcker med försök o så då kommer bebisen...håller tummarna..

• middes

Hejsan! Har faktiskt hört att kvinnans ägg och mannens spermier kan vara typ "allergiska" mot varandra och stöter alltså bort varandra.Men nu vet jag inte helt säkert om det är sant men det låter ju ganska troligt.

Lycka till!

• Ninni12345

Vet inte om det tröstar... men min kompis fick behålla sitt elfte IVF-försök. När de sedan skulle "börja om" för syskon hade de redan blivit gravida helt på egen hand! Lycka till!

• body

Tack för att ni svarade, jag är snart 40 så det känns som om min chans snart är förbi.

Body

• aylen

body: Har du inte gjort ett post-coitaltest? Där ser ju läkaren om man passar eller inte.

• Berber

Jag blev gravid först på vårt fjärde IVF-försök. Det hade då gått drygt ett år sedan vi gjort det tredje och under den tiden hade jag funderat väldigt mycket på vad det kunde bero på att embryona aldrig fastnade. Det finns en teori som går ut på att kvinnans kropp kan producera antikroppar mot embryona av olika orsaker, t.ex. att mannens genetiska material är för likt hennes eget. Läste om detta i en tysk bok och vet att man i Tyskland kan göra tester för detta, men när jag bad Sophiahemmet om att få göra ett sånt test sa de att de inte jobbade på det sättet eftersom de inte ansåg att resultatet var tillförlitligt. Men som sagt var så fastnade till sist embryona (även om jag därefter förlorade tvillingarna i vecka 24). I mitt fall tror jag att det var akupunktur och vissa livsstilsförändringar som gjorde att det fäste till sist.

• Ramona Fransson

Vem säger att det inte är fel på er? En läkare, två eller tre? Problemet som jag ser det, beror ibland på vilken/vilka läkare man träffar på. Har du gjort titthål? Ibland finns det läkare som är underbara och bland mindre underbara.

Jag vet inte hur gammal du är och vad för slags undersökning du och din man har gjort. Det jag däremot vet är att det finns ett moment som ingen forskare kommit på ännu, och det är anledningen till VARFÖR ägget fastnar i livmodern. Alla andra moment är kartlagda men inte just det. Betyder era IVF försök att det blev befruktade ägg? Vill du kan du gå in på min sida och fråga mera privat. Jag hjälper gärna till med det jag har av erfarenhet och framför allt är jag gärna ett bollplank!

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
Svar på tråden Annorlunda fråga!