• En bebis i magen

Ni som ätit Diflucan mot svamp...

Jag blir tokig!
    Svampen verkade försvinna med Mycostatinet, jag var smärtfri. Sen slutade jag och efter två dagar började det göra ont igen. I går började jag smörja igen men jag vet inte om det verkat ännu. Ska till BVC i morgon och be om Diflucan. Jag vet att många tycker att man ska härda ut med Mycostatinet, men min dotter är snart sju veckor och jag har kanske haft totalt fem smärtfria amningar, jag blir galen! Hjälper Diflucanet? Hur lång tid tar det?

• Svar på tråden Ni som ätit Diflucan mot svamp...
  • Hallonpaj

Diflucan är väldigt effektivt! Hoppas att du blir av med svampen snabbt. Du kan alltid prova någon receptfrisalva också, tex Daktar, den tyckte jag var bra.

• En bebis i magen

BVC ville inte skriva ut Diflucan eftersom salvan trots allt hade hjälpt. Så nu ska jag fortsätta med Mycostatinet. Sen frågade hon hur jag åt... socker göder ju svamp... Synd att maken var med, nu kan jag inte äta godis mer på ett tag. Jag som älskar sött och godis!!! Som om inte svamp i sig är nog, nu kan jag inte äta godis heller!!! *arg*

jo, jag vet. Lyxproblem.

• vbac

Jag har ätit diflucan och tycker att det har hjälpt, så om det inte blir bättre med mycostatin så tycker jag du ska be igen om diflucan. Det är ju en ganska stark medicin, och även om den inte är farlig för bebisen så är det nog bra att bara ta den ifall annat inte hjälper.
    För mig har socker varit avgörande för svampinfektioner, det räcker med rätt små mängder för att det ska hålla i sig eller komma tillbaka. Väldigt tråkigt, men så är det.
    Hoppas det blir bättre för dig snart!

• Modesty2000

De skrev inte ut Difuclan till mig när jag ammade.

• gusass

Jag fick äta diflucan efter att ha kämpat med mycostatinet i ca 8 veckor.
    Svampen bara turades mellan oss. När vi trodde det var bra så var det där igen.
    Det finns diflucan som både barnet och mamman kan ta när man ammar. Fick ge oralt till barnet varje dag i 4 veckor och 1 tablett/vecka i 4 veckor till mig.
    Den var svindyr men det var värt varenda krona.
    Stå på dig!

• Hallonpaj

Om du inte får bra hjälp på BVC så får du söka vidare. Eller varför inte prova en receptfri salva mot svamp?

Svar på tråden Ni som ätit Diflucan mot svamp...