• Hårdrockspappa

Warhammer 40K?

Nån mer här som spelar och målar?

Har nyss, med hjälp av min lillebror tagit upp spelandet igen :) La av för sisådär 14-15 år sen, men nu känns det skitkul att komma igång igen. Fast det har ju hänt en del med regelboken sen dess...

• Svar på tråden Warhammer 40K?
  • KaiN

nej det var ett tag sedan och då var det mera warzone som vi spelade men det var också med gubbar och anda saker som man fick måla.-. sedan så hade vi hela landskap som vi lekte med =) men det var kul

• Hårdrockspappa

Det var ju ett tag sen, man får väl se hur kul det blir då man börjar spela eller om det bara är målningen och miljöerna som blir roligast. :) Den största skillnaden nu är ju att ekonomin finns. Förr i tiden tog det ju så lång tid innan man fått ihop allt. Nu fick man ju ihop det ju på en gång... Bara att dra visat och se glad ut.

• KaiN

precis.. men nu tror jag att det är själva målandet och allt pillande med miljöerna som är roligast

• Anders80

Här är en till som målar (när jag hinner) och försöker spela nån gång då & då.
    Det är inte det lättaste när vi dels har en 6 månaders och jag har ett jobb med oregelbundna tider.
    Det blir svårt att sansa köpandet med det senaste tilllägget Apocalypse där Det är meningen att man ska ta alla modeller man har, kan låna eller sno och ställa upp...

Som tur är funkar det rätt bra att spela WH med barn i närheten, antingen kan man vara tillhjälp för sambon och lite senare hoppas jag att lillan kan följa med bort när jag ska på "borta match", dvs så fort hon kan vara road av att leka lite själv (kommer då behöva lite hjälp av de man spelar med, men det borde gå bra)

• Hårdrockspappa

Jo jag såg också det där med Apocalypse tillägget. 3000+ poäng... Det blir ju en del. :)

• Hårdrockspappa

Fast jag tänkte nog vara snäll med plånboken, fastnade för Cities of Death istället.

• Anders80

ördelen är ju att det går att vara 3 st á 1000 poäng på vardera sidan, vi ska försöka få ihop ett 5000 poängs slag (mina Space Mariens och Imperial Guard och en kompis Eldar mot en annan ?kompis Orcs) Återkommer med ett omdöme hur det gick.

• Caratacos

Jag spelar på jobbet, och har där en jäkla massa eldar och chaos. Ska snart spela apocalypse med mina eldars mot imperial guard.

• Weirdboy

Orker å Dark eldar rockar!!

Svar på tråden Warhammer 40K?