Kan man be om..
att inte blir undersökt (vaginalt) när man kommer till förlossningen??? och efter förlossningen... så länge man inte störtblöder eller har spruckit massa?
att inte blir undersökt (vaginalt) när man kommer till förlossningen??? och efter förlossningen... så länge man inte störtblöder eller har spruckit massa?
Det känns som en orimlig begäran faktiskt. Hur ska de kunna ta reda på hur mycket du har öppnat dig och känna hur bebisen ligger om de inte får undersöka dig? Det blir nog svårt tyvärr.
Men du kanske ska förbereda dig genom att skriva ner dina känslor och vad du är rädd för så att de vet? Eller prata med en kurator på förlossningen om det kanske.
Låter väldigt orimligt, du vet att bebisen kommer ut där va? (Ja, om du inte ska ha snitt.)
Bebis ska ut där ja... det är ganska naturligt.... men att en bm rotar runt i en är inte så naturligt... bebis kommer när den kommer oavsett om hon har varit där och rotat eller inte.
Nähä!? Jag som trodde att den kom me storken ;)
Jo.. jag har redan en son på 2år och det är där i från som min rädsla kommer.
Ja, även om det är snitt klarar man sig inte helt utan eftersom de då sätter en kateter..
Du kan be att dom inte gör några vaginala undersökningar om det inte är helt nödvändigt. Dom kommer nog att vilja kolla hur bebis ligger när den ska ut och hur öppen du är när du kommer in. Men dom ska respektera om du vill ha så få undersökningar som möjligt.