Gravid igen, vad kan jag göra?
Hej!
Har precis fått + på stickan för tredje gången sista halvåret. Är så rädd för ännu ett mf. Har ni några tips på vad man kan göra för att få pyret att stanna kvar? Funderade på progesteron men jag vet inte.
Hej!
Har precis fått + på stickan för tredje gången sista halvåret. Är så rädd för ännu ett mf. Har ni några tips på vad man kan göra för att få pyret att stanna kvar? Funderade på progesteron men jag vet inte.
Hej du!
Grattis till ditt +...
Jag vet inget du kan göra, men ville bara säga grattis och lycka till!
Åh tack. Vem vet det kanske går bättre den här gången.
Ja men absolut! Vi håller tummarna för dig! *lyckorkramar*
Nej, tyvärr är det väl ingenting vi kan göra. Bara hoppas att veckorna går fort och att den bestämmer sig för att stanna den här gången. Tredje gången gillt! Hålelr tummarna för er.
Grattis till
Är det lättare att bli gravid igen om man varit det tidigare? jag fick missfall på vårt 2:a ivf försök men nu ska vi göra ett frysförsök om några dagar och det ägget är ju från samma kull som dt förra som jag blev gravid på, det ja undrar om det är lättare att bli gravid IGEN om man varit det tidigare?
Jag vet inte riktigt men för oss har det gått väldigt lätt efter missfallen. Hoppas det går bra för er.
Tack alla för er stöttning. Hoppas så att det ska gå bra den här gången. Har fått tid hos gynläkare så att jag får höra efter vad man kan göra.
Får du reda på något får du gärna dela med dig av råden . Jag har fått 3 missfall på 10 månader och hoppas på ett till + innan året gått, men det kan nog bli sista graviditeten för min del. Hoppas även att utredningen ska ge något...
Hej ce22
Jag har haft 4 missfall, gjort en utredning som inte ledde till något och är nu gravid för femte gången. Denna gång fick jag pregnyl (innehåller hcg som kroppen själv producerar vid graviditet). Min läkare tyckte att det är värt att ge det ett försök. Går in i vecka 16 imorgon och allt har sett bra ut hittills. Jag är inte helt övertygad om att vi kommer få barn den här gången men jag har kommit beydligt längre i graviditeten än vad jag har gjort tidigare.
Grattis till + och lycka till! Vet att det är svårt att tänka positivt efter missfall, men försök.
Kram
Jag har fått Trombyl 75 mg, Progesteron vaggisar morgon och kväll, Trio-B samt ultrljud vecka 6,8,10 och 12, 17-18. So far so good. Är nu i 8:e veckan så vi försöker att inte hoppas för mycket. Detta är vår fjärde graviditet på 15 månader.
Det här med att tänka positivt när man är gravid, gör det lättare att bli gravid då om man tänker positivt och så att det inte blir missfall??
Hej!
Jag plussade i fredags, och jag har haft två missfall, båda ganska tidigt i graviditeten. Naturligtvis är jag jätterädd att jag ska få missfall den här gången också, det känns som det är sista chansen för mig att få ett barn till (har en son på 5 år, jag är 37).
Jag ringde bm på en gång i fredags, och har fått tid hos henne 15. november för inskrivning, då bör jag vara i vecka 7-8. Är det inte från vecka 6 man ska kunna se hjärtat slå vid ul? Bm har inte lovat mig ul den 15:e men vet om min oro så jag hoppas få tidigt ul så jag kan lugna mig lite i min oro.
Bf är 28/6 2008. Jag önskar såå mycket att det ska gå vägen den här gången! Hoppas allt ska gå bra för er därute också! vi kan väl följas åt och se hur allt går...
Kram kram
Billan, Jag tror tyvärr inte att det spelar någon roll hur man tänkte. Jag trodde verkligen att det skulle gå vägen sista gången, men det gjorde det inte. Däremot är det ju så att du själv mår mycket bättre om du tänker positivt och det är ju superviktigt.
Ja jag har också varit superpositiv vid båda mssfallen. Den här gången har jag mycket starkare gravidsymtom än tidigare så jag hoppas det är ett gott tecken. Har bokat tid för vul nästa vecka och hoppas så att jag ska få se ett litet hjärta. Kan vara för tidigt men man kan ju hoppas.
Att vara gravid efter mf är verkligen en bergochdalbana. Ena stunden är man så lycklig och hoppfull och nästa helt under isen. Varje toabesök är en pärs då man är rädd för den där blödningen. Försöker ta en dag i taget men är så galet rädd att något ska gå fel.
Dajdis: Följs gärna åt. Skönt när vi har liknande bakgrund.
Hej!
Hoppas verkligen att det går bra för er som plussat!
Det där med att tänka positivt är inte så lätt efter flera missfall. Just nu är mitt hopp borta, men vi kämpar vidare. Jag har en tid för utredning i slutet på nov som jag tjatat mig till.
Jag tycker att det är en jobbig tid fram till vecka 12, det är ju så att 90% av missfallen sker då. Min missfall har alla tre varit före v 12.
Att tänka positiv är bra för själen, men tyvärr påverkar det inte graviditetens varande eller inte.
Jag glömde säga att jag är 39 år och jag äter extra tillskott av omega-7 (speciellt bra för slemhinnor och dyrt som s*tan). Det är en sådan där grej som jag tror på "lite" i alla fall. Kanske mest för att jag äter dåligt så kan det ha betydelse. Fettsyrorna är antiinflammatoriska, så det kan ju inte vara fel!
Jag är mest rädd för ett MA, att komma på ultraljudet osså är det något knas! Det första missfallet var så, och det var helt by far det värsta som hänt i mitt liv! Ett missfall märker man ju som sagt själv, då hinner man vara lessen hemma också.
Hoppas att vi alla fixar det här, varje graviditet är en ny chans!
Grattis till er med +.
Jag plussade i torsdags och vid fredag lunch började jag att blöda och det har fortsatt
Nu undrar jag, är detta mensen? och kommer ÄL att komma som vanligt, eller blir det rubbat nu?