• Nea 85

Får man gå till Ungdomsmottagningen även fast man har barn?

Jag behöver nya p-piller och visst får man reducerat pris från ungdomsmottagningen? Har för mig att jag betalade 60:- för ett helt år förut (från UM) och sen när jag fick p-piller utskrivet på mödravården efter förlossningen kostade de typ 180:- för 3 månader.

Men får man gå dit efter man fått barn? Eller vill de att man går till mödravården då?

• Svar på tråden Får man gå till Ungdomsmottagningen även fast man har barn?
  • Friiidaa

Jag var till UM och fick p-piller efter att jag fått min dotter :D Så självklart får du gå dit!

• Runguska

Det beror nog på vad ungdomsmottagningen har för åldersgräns snarare än hur många barn du har skulle jag gissa. Åldersgränsen verkar sedan kunna variera för olika ställen. Ring och fråga eller skicka ett mail till dem och fråga om åldersgränsen för att gå dit.

• Nea 85

Ok, tack!

De hade 23 som åldersgräns,jag är 22.
    Jag ringde men det är bara tele-svar, men de har öppen mottagning.

Men stämmer det att det är billigare att få p-piller från UM? Annars kan jag ju lika gärna gå till mödravården (det ligger mkt närmre).
    Någon som vet?

• Mystic

ja de är billiager på um, iallafall här där jag bor.. tyvärr har man passerat åldern nu så man får snällt betala full pris:)

• Nea 85

Ok, tack så mycket för snabba svar!   Ska pallra mig iväg dit nu.

• Juhanna

Det ska egentligen inte spela ngn roll vart du går, är man under 23 ska p-piller vara billigare.

• LabLover
    Nea 85 skrev 2007-10-23 10:38:04 följande:
    Ok, tack!De hade 23 som åldersgräns,jag är 22.Jag ringde men det är bara tele-svar, men de har öppen mottagning.Men stämmer det att det är billigare att få p-piller från UM? Annars kan jag ju lika gärna gå till mödravården (det ligger mkt närmre).Någon som vet?
    I vårt landsting får man ungdomsrabatten oavsett vart du vänder dig. Det är din ålder som styr det. Däremot är de inte så glada för att ta emot ungdomarna på preventivmmottagningen här hos oss utan vill att de ska gå till UM
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
Svar på tråden Får man gå till Ungdomsmottagningen även fast man har barn?