• Weird One

Hur gör ni med julen?

Min dotter ska fira jul med sin pappa i år och vi vill inte ge henne två julaftnar eftersom vi tycker det är onödigt och dumt.
    Alla i hennes närhet är sams och samarbetar, både bio och bonusar.

Jag funderar på att bjuda hem pappan med sambo på julaftons förmiddag för att fika lite och öppna julklappar med dottern.
    Så hon får jul med oss alla.
    Men vet inte om jag ska göra det eller inte.

Hur gör alla ni andra?

Ironi är min religion
  • Svar på tråden Hur gör ni med julen?
  • Hannah76

Tycker det låter som en jättebra idé. Vad skönt för er dotter att ni kommer så bra överrens, bra jobbat!!

• Ghettoblaster

Tycker det låter som en jättefin tanke och idé om alla är sams!
    Finns väl inga rätt och fel om allt känns bra för alla??!!

• mamma37

Här firar vi 2ggr!!

Barnen äääälskar det men nu är de ju större!!

Men jag vet att en vän till mig har halva dagen var så man får julklappar både på morronen o kvällen!!

Men det där du nämner är väl kanon om det funkar, prata lite igenom med ditt X om dina planer!!

• Mandi74

Låter väl som en bra ide, vi firade jul med min yngsta sons pappa förra året. Hans föräldrar bor så långt borta så de hade fått fira jul själva annars, så för oss var det självklart att de skulle komma.

• Teskedsmamman

Ja men herregud så bra om ni fungerar ihop allihopa!!!!

Här hade det aldrig fungerat, som tur är fungerar julen i vår form...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Weird One

Ja, vi är ju inte dödspolare på något sätt
    Men vi kan prata alla fyra och håller sams.
    Skulle vi vara oense så tar jag och biopappan ett snack när dottern inte är med.

När vi hämtar och lämnar är ofta alla fyra + dottern närvarande.
    Vi tror att hon kommer dra nytta av att se att alla hennes "föräldrar" kan samarbeta och tillochmed skratta tillsammans utan att det blir obekvämt.

Ironi är min religion
  • S vali s

Funkar det så är det väl alldeles utmärkt med en fika tillsammans på fm

Vi har gjort så att vi har varannan jul/nyår och då har det liksom fallit sig naturligt at de år barnen firar jul hos sin pappa så har vi "lilla julafton" på nyårsafton dvs. då får barnen julklapparna från mig o maken samt de julklappar som kommer från min sida av släkten, det har funkat alldeles utmärkt för oss

Den late gör i morgon vad hon skulle ha gjort igår...
  • Lilla JJ

Min pappa var alltid hemma hos oss på julaftonsmorgon när jag var liten med sin nya sambo och min halvsyster och jag tyckte att det var kanon som barn. Nu är jag själv bonusförälder men tyvärr har mina bonusar föräldrar som inte tål att vara i samma rum. Så förra julen var dom halva julafton var. Båda sätten fungerar faktiskt.

• pepsi max

Mina bonusar åker till sin mamma dagen innan julafton, så firar dom där på fm. Vid 13kommer barnen till oss, så äter vi jullunch med farmor och faster och öppnar paket. Efter Kalle Anka åker hela familjen till min bror i Västerås och firar med hela min släkt.

Ett år var mina bonusar hos sin mamma på julaftonskvällen och det var tomt och tråkigt, är så glad att det funkar som vi har det nu, vill ju att alla ska vara samlade sånna här tillfällen.
    Ha det så bra!/Anna

• lillaälgfrun

Vi brukar göra så att där hon är på julaftonsmorgon (hon bor här vv) där e hon på dagen och sen åker hon till den andra föräldern på em/kvällen. Funkar bra tycker vi iallafall. Vi brukar planera in firande och julklappar beroende på om hon e här på dagen eller på kvällen.

Svar på tråden Hur gör ni med julen?