Au Pair i USA hjälp och tips?!
Har lite frågor till er som har erfarenheter från att ha jobbat som Au Pair i USA i nått år...*Vilka Au Pair agenturer finns det i sveriges som är bra och pålitliga?
*Är det svår att "klara" de tester, intervjuer och uppsattser man måste göra för att söka som au pair??
*Vad ungefär kostar det?
*Vilka referenser/utbildningar/erfarenheter hade du/krävde dem?
*Var i USA var du och trivdes du?
*Saker du älskade med att vara au pair/ hatade med att vara au pair?
Vore jätte glad om jag fick svar...
Är färdig pluggad undersköterska från Högskolan i maj, (gick en KY-utbildning på två år).
Innan det tog jag studenten från Barn och fritidsprogrammet med bra betyg, och vid sidan om sen ca 1½ år tillbaka har jag extrajobbat på ett gruppboende med ungdomar (mellan 13 och 18 år) men Autism, men som mentalt varit på små-barns nivå.
Jag har ingen direkt erfarenhetet av barnpassning eftersom jag är yngst i släkten och har inga barn jag låna lite å öva på, men har ju praktiserat på småbarn och syskongrupper på dagis på gymnasiet i 6+6 veckor och sen sista året 6 veckor på en träningsskola med barn mellan 5 och 17 år med olika handikapp....
Jag har körkort sedan ett år tillbaka och har haft egen bil nästan enda sedan jag tog körtkortet.
Jag bor i egen lägenhet och jag förstår engelska lika bra som svenska det enda jag känner på den delen är att jag är lite rostig i att prata engelska, jag har alla ord i huvet men pratar ju aldrig engelska annars, men jag kan ju göra mig förstådd....
Tror du att jag skulle ha en chans att bli vald som au pair i USA av en agentur och utav en familj och hur ska jag gå tillväga??