Peugot 307 SW
Nån med erfarenhet av Peugot 307 SW med 7 stolar?
Gärna från 2004
Nån med erfarenhet av Peugot 307 SW med 7 stolar?
Gärna från 2004
Har själv inte ägt en, men känner en som äger iaf.
Han är iaf jätte nöjd med sin. Han har skött servicen enligt rekomendationerna, det är typ allt. Och bilen har funkat prickfritt än så länge. Han har kört runt 8000 mil sen han köpte den. Riktigt bra halvstor familjebil kan man säga Den ligger väldigt bra i pris för oss köpare, drar ganska lite bensin osv.
Jag har arbetat en del med bilar och skulle inte köpa någon själv av den nämnda modellen, alla bilar är inte dåliga men generellt sett är kvalitén vacklande. Det som givetvis lockar med dessa bilar är pris och design. Jag skulle rekommendera japanskt. Tråkigare men garanterat tryggare.
Lycka till!
Toyota corolla eller en subaru impreza är väl det som gäller då eller. Om det ska vara japanskt vill säga.
Ja tex, eller Avensis om du behöver lite större än Corolla. Subaru är lite dyrare men där finns det lite mer valmöjligheter vad gäller motoralternativ.
Kör en 307 Griffe (vanliga coupén med lite lull-lull) dagligen till jobbet med tvillingarna i baksätet. Min är en 2005'a.
+ Sitter bra (183 cm lång) även med barn bak (4-åringar)
+ Ligger som ett strykjärn på vägen (och jag körde miata innan barnen så jag vet vad jag pratar om )
+ Pigg motor (2 liters eller nått - inte den stora 180 hk motorn)
+ Okej bensin (9 mil om dan, hälften stad/stockholm/kö, hälften landsväg 0.73 l/mil)
+ Inga kvalitetsbrister ännu (en återkallelse för en fix - men det blev ju upptäckt i tid och gratis åtgärdat så jag gnäller inte)
+ Bra verkstad (alla peugeot är M-kontrollerade!!! Säg vilka andra som vågar vara det!)
- Spårkänslig (se strykjärn)
- Vill nog ha bättre belysning - Älg och vinter är inte så poppis i frankrike, det märks, men hur många bilar har det?)
- Alla peugoet verkar äta lampor - får byta en om året men det kanske är normalt - men de sitter överjävligt till så jag svär som en borstbindare varje gång.
... och våran andra bil är en 807'a (och nej, jag jobbar inte på peugeot utan på Ericsson )
Inte kört SW bara den "vanliga" 307 kombi och det är en mycket trevlig bil. Alla bilar drabbas av fel, men Peugeotverkstan är mycket service minded (till skillnad från t.ex Din Bil)
hmm ja vi får se vad det blir
Tack för era synpunkter
Daniel