• jds

Utvidgning vid trång livmoderhals?

Har gjort insemination som tyvärr misslyckats, när man gjorde denna upptäcktes att jag har trång livmoderhals. På Onsdag har jag fått en tid för att utvidga livmoderhalsen med hjälp av "stift".

Är det någon som gjort detta som kan berätta hur det var?

Ser verkligen inte fram emot Onsdag men lite mer information från någon som genomgått utvidgning kanske lugnar...

• Svar på tråden Utvidgning vid trång livmoderhals?
  • snuttan24

Hej
    ntligen har jag nån som har samma som mig.jag har också trång livmoderhals det såg man vid titthål op.men jag har aldrig hört talas om stift däremot vidgade han när han var inne och opererade, hur gör man med stift?har endo också så jag har gjort 3 insem o nu är det dags för ivf.
    lycka till!!
    kram

jds skrev 2007-10-19 16:34:35 följande:
    Har gjort insemination som tyvärr misslyckats, när man gjorde denna upptäcktes att jag har trång livmoderhals. På Onsdag har jag fått en tid för att utvidga livmoderhalsen med hjälp av "stift". Är det någon som gjort detta som kan berätta hur det var?Ser verkligen inte fram emot Onsdag men lite mer information från någon som genomgått utvidgning kanske lugnar...
  • jds

Hej.
    Jag hade aldrig förut hört att någon haft trång livmoderhals men där ser man, skönt att man inte är helt ensam. Jag pratade med min mottagning igår & hon försökte förklara hela proceduren. Man går in vaginalt och för in "stift" eller som en virknål man börjar med den mista & sedan blir dom större & större.Man får lokalbedövning så förhoppningsvis ska det inte göra allt för ont... Det är otroligt vad dom kan göra nu för tiden men det känns lite läskigt...

Hoppas att det går bra med IVF, lycka till med allt!

J

Svar på tråden Utvidgning vid trång livmoderhals?