Dalarna;
All denna väntan är så frustrerande! Så ni kommer att få vänta ännu längre (vi också alltså), det är för jäkligt.
Jag förstår verkligen din stress vad gäller åldern, jag känner den också, varje månad är dyrbar.
Vid vårt första IVF sa läkaren att jag verkar vara en person som inte producerar så många ägg, fick bara tre sist, och han tyckte inte vi skulle vänta för länge med att försöka igen, känns mycket stressande!
Vad jag vet är Sthlm län det enda som inte omfattas av vårdgarantin, vi bor verkligen på fel ställe! Jag tycker att det borde var samma över hela landet, men de som bestämmer har säker inte haft de här problemen själva..
Och visst är det känsligt det här med spermier. Min man hörde på jobbet när några andra killar pratade, och den ena sa om någon kille han inte gillade: "han kan ju inte ens fixa en unge", gissa hur kul min man tyckte det var att höra det..
Många är så tanklösa, men har man aldrig haft dessa problem själv så kan man omöjligt förstå detta.
Sen håller jag med om det där med ålder, även om vi börjar bli gamla nu så kanske vi inte var för gamla när vi började försöka få barn, åren går ju så fort..
Jag var 29 år när jag blev tillsammans med min man.
Imorgon ska jag i alla fall börja spraya för vårt andra försök (privat)så nu känner jag mig hoppfull igen, vågar inte ens tänka på vad som händer om det misslyckas, vet inte om vi kommer att ha råd med någon mer gång, kanske en gång till.
Det känns för jäkligt att man kanske måste avstå från att få barn för att man helt enkelt inte har råd att försöka så många gånger som det skulle behövas.
Det är så skönt att få skriva av sig till personer som verkligen FÖRSTÅR.
Kram till er alla!