• Hubble

Killnamn

Hallå!

Jag och frun är i stort sett överens om vilket namn vårt barn ska få om det blir en dotter. Med killnamnen är det värre. Jag undrar därför om några bra tips på killnamn. Postar i pappagruppen eftersom jag vill just ha mäns syn på detta.

• Svar på tråden Killnamn
  • AndreasKristiansen

Jag gillar Urban men jag vet inte om jag skulle klara av att döpa mitt barn till det. Men det e coolt. Ubbe.

Men hade jag fått en pojk nu istället för Amalia hade jag velat att han skulle heta Philip eller Adam.

• Pappaledig såklart

Wiggo som min son, hehe, helt klart helcoolt namn!

• Hubble

Wiggo, Adam... hmmmm, det är bra fortsätt med förslag. Jag behöver lite "ammunition" i vår diskussion

• Pappaledig såklart

Casper hade vi från början, men sen kom kompisars barn och 2 st av dom fick heta Casper...

• AYE

Får vi en son så blir det:
    Alfons
    Fabian eller
    Rasmus

• Hubble

Alfons har jag funderat på och likaså Rasmus. Du har bra "smak" AYE... jag ska föreslå Rasmus en gång till.

Nån som har några roliga "äldre" namn som Edvin och liknande?

• punkpappa

Holy cow... Vad svårt!

Men namn...
    Alla sådana tröttsamma Liam, Kelvin, Melvin m.m. går ju
    så jävla fetbort! =) Men i övrigt så... Jag vet inte!

Ska man ha nåt tema liksom...
    Kanske lite gamla svenska namn som är på väg bort?
    Bosse kanske, haha!

Eller en tanke jag har är att välja namn som funkar internationellt... Alltså inte Hälge, Örjan eller
    Åke, hehe. Men kanske nåt, jaaa, som går att uttala
    på engelska till exempel!!

• Cyberdansken

Jag hade tänkt mig Loke om jag fick en pojk, men farsan sa "Över min döda kropp"...
    Tur det blev en flicka då :D

• Tobbe73

De killar som våra barn umgås med heter följande:

Melvin
    Anton
    Vilhelm (Vår son:)
    Arvid
    Vidar
    Loke
    Malte
    Linus
    Mattias

... och Vilhelm är finast såklart:). Lycka till med namn!

• AYE

Brrr...
    det är tydligt att gamla svenska namn är populära numera. Och jag håller faktiskt med om att det är bra med namn som funkar internationellt. Blir lite enklare liksom... Det är till exempel lätt att lära amerikaner hur fan man uttalar "Ingemar"...

Mina namnförslag är ganska gamla svenska namn. Men jag älskade Alfons Åberg o Rasmus på luffen o Rasmus Nalle som liten...

Svar på tråden Killnamn