• Tiril

köpa duschstol till vuxen, vart???

ja jag skulle behöva köpa en duschstol till min mormor som blivit gammal och har svårt med balansen.
    Vart på nätet kan man köpa det? eller finns det någon butik i gävle-trakten?
    Jag har sett många sidor där företag säljer duschstolar, men det verkar bara vara till kommunen dom säljer.

jag behöver hjälp!!

• Svar på tråden köpa duschstol till vuxen, vart???
  • Jesslan

ta kontakt med arbetsterapeut istället så fixar dom det gratis.

trodde inte på mirakel förrän jag fick mina
  • ängla75

Man får ofta låna sådana gratis av kommunen! Kontakta en arbetstearaput.

• Bakeapple

Jättebra svar du har fått! Arbetsterapeuten är det som fixar sådant, de kan även komma hem och se över hemmet och se om det är några andra hjälpmedel hon behöver. Finns arbetsterapeuter både inom kommunen och primärvården på de flesta orter, så det är bara att ringa dem.

• Jen nifer

som nån skrev är de arbetsteraputen som har han dom hjälpmedlen.

Men går även att köpa på tex nätet.
    www.hjalpnu.se

Nu är våran prinsessa här
  • Alyssa
    Tiril skrev 2007-10-18 16:36:39 följande:
    ja jag skulle behöva köpa en duschstol till min mormor som blivit gammal och har svårt med balansen.Vart på nätet kan man köpa det? eller finns det någon butik i gävle-trakten?Jag har sett många sidor där företag säljer duschstolar, men det verkar bara vara till kommunen dom säljer.jag behöver hjälp!!
    Du kan köpa allt sånt på Samhjälp!! Det ligger på väg till Valbo från Gävle där Onoff låg innan de flyttade till valbo köpcentrum. 
  • Isengard22

Du bör inte köpa från någonstans, utan kontakta en arbetsterapeut som du har fått tips om ovan

Svar på tråden köpa duschstol till vuxen, vart???