• lilla nyllet

Tips på farsdagspresent till blivande pappa

Läste nånstans att det snart är fars dag (11/11) och eftersom man har en blivande pappa därhemma, kanske man skulle försöka hitta på nåt..
    Egentligen är jag lite negativ till alla dessa konstruerade högtider som bara gynnar handeln, men lite kul är det ju ändå att fira!

Nån som har ett bra tips?

• Svar på tråden Tips på farsdagspresent till blivande pappa
  • kickan gbg

köpte en cdskiva till min sambo, det va då 10 dagar innan vår dotter kom..behöver ju inte vara något stort, bara en gest

Världens finaste Engla
  • lilla nyllet

Ingen annan med några bra tips? Behöver verkligen inte vara nån dyr pryl, men kanske nån liten skojig överraskning sådär.

• Nette26

ja va skoj..jag vill me vara med

• EmPet

Det finns ju lite pappa-produkter i handeln nu.. tröjor, koppar mm.. Jag funderar också på en farsdagspresent, är beräknad till 26:e oktober så han ska nog hinna bli pappa innan 11:e

• Mumu

Vilken liten present som helst är ju bra, men vill man ha nåt som förknippas med bebisen så kan ju en pappa-bok vara bra. "Uppdrag pappa" är en antologibok som är rätt bra, vill man ha en mer stillsam och ändå lättsmält reflektion över faderskapet så väljer man "Koka makaroner".

Annars kanske en liten barnbok som han kan läsa högt för bebisen redan i magen? Eller en speldosa som han kan spela för magen varje kväll? En present som blir både till bebisen och pappan, liksom...

Vill man bara uppvakta pappan utan att blanda in bebisen för mycket i det hela så finns det ju massor av bra hudvårdsgrejer för killar. Många killar använder ju inte sånt, men när de väl börjat är de fast ...

Bäst just nu: Heroes
  • Odessa

Det finns nån bra bok för blivande pappor, heter nåt med "Du ska bli pappa". Kan det vara nåt?

Ett fotoalbum där du skriver "Pappa och jag" på framsidan. Det ska sedan fyllas med bilder enbart på barnet och pappan.

Vi har alltid kört med små, symboliska presenter och mycket kärlek. Tex ett par nya kallingar (Håll mina syskon varma, söta pappa *s*) eller strumpor, frukost på sängen eller favoritmaten till middag.

• EmPet

Min sambo har läst alla böcker ovan, men utöver dessa kan jag starkt rekommendera "Hemliga pappan". Den är skriven i små korta kapitel med härlig värme och känsla. Tror det är den bok min sambo uppskattat mest.

• 0Love0

Min man får en bebis förhoppningsvis den dagen det får han nöja sig med!

• lilla nyllet

Tack för alla tips!
    En pappa-bok är ju en bra idé! Och en frukost på sängen, såklart.
    För en gångs skull är man ju ute i tid, så jag borde ju hinna fixa nåt.

• 3bm

Förra året, var det första året som min man var pappa på riktigt. Jag hade stort huvudbry med vad jag skulle hitta på i farsdagspresent. Dock älskar min man godis. Därför köpte jag slutligen en lite lyxigare chokladkalender. Den bestod av lite finare choklad och varje kaka hade ett ytterhölje med ett mycket vackert, gammaldags tomte/julmotiv, samt dagens datum. Detta blev mycket uppskattat och de vackra chokladkakshöljerna sparade vi, för att använda vid tillverkning av en personlig kalender till sonen när han blir större - är bara 1,5 år till jul, så det känns som att det är för tidigt för detta i år.

• Disan

När jag var gravid brukade min sambo säga att det var en fotbollsspelare i magen, så jag köpte ett par små, små fotbollsskor i fars dag -present till honom!! Jättesöta, och han blev huuuur glad som helst!

• 3bm

Kom på en bok som jag köpte i julklapp till min man, när jag väntade vår pojk. Den heter "Pappor föder barn" och är skriven av Gunilla Bergensten. Den bestod av berättelser från pappor on deras upplevelser av förlossningen och tiden efter. Den boken var givande att läsa även för mig som kvinna. Gav ett annat perspektiv på detta att bli förälder. Rekommenderar denna varmt att ge till en blivande pappa.

• TeeTee

Boken "koka makaroner"?

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Fröken Fräken ifrån Halland

Titta på sidan www.lovelymama.se deras tröjor för pappor tycker jag är lite roliga,blir nog en sån till blivande pappan här hemma...

Svar på tråden Tips på farsdagspresent till blivande pappa