• snuttan24

Endo och trång livmoderhals

Har gjort titthålsoperation där man upptäckte att jag har endo coh trång livmoderhals som man får efter en skrapning men saken är den att jag har aldrig skrapats eller gjort abort,man kunde få det av abort med,så läkaren vet inte varför jag har det finns de nån mer som har det så.Har insem 3 ggr nu och inte ett plus,ska på ivf nästa månad så jag hoppas att allt är bra inne i livmodern,har ni nått tips på vad an ska äta och inte äta för att göra "miljön" så bra så möjligt i livmodern?älskar godis men vet inte om socker kanske bidrar till dålig miljö. Har nästan alltid haft fruktansvärda smärtor vid mens och fick nu förklarat pga endo men efter all hormonbehandling har det blivit ännu jävligare.

• Svar på tråden Endo och trång livmoderhals
  • mammiiie

vadå trång livmodershals efter skrpning?? varför har man inte blivit informerad av det här?

• mammiiie

och vad räknas som trång livmodershals, den ÄR ju trång, bara några milimeter, trång är det under 1mm då eller?

• snuttan24

jag har ingen anning det var vad läkaren sa att man får det vid abort eller skrapning och jag har varken gjort det ena eller det andra så man har ingen förklaring till varför,trång så att spermierna inte kan komma fram,så ni ska jag på ivf

mammiiie skrev 2007-10-18 11:57:22 följande:
    och vad räknas som trång livmodershals, den ÄR ju trång, bara några milimeter, trång är det under 1mm då eller?
  • mammiiie
    snuttan24 skrev 2007-10-19 20:03:58 följande:
    jag har ingen anning det var vad läkaren sa att man får det vid abort eller skrapning och jag har varken gjort det ena eller det andra så man har ingen förklaring till varför,trång så att spermierna inte kan komma fram,så ni ska jag på ivf
    om det vore sant skulle alla som gjort abort med andra ord inte kunna bli med barn, eller bara en liten chans. och om det vore sant s¨skulle man ju inte rekomenderas att göra skrapning överhuvudtaget. tror snarare det är en ytters liten komplikation såfall, vilket man får reda på vid tillfället.
  • snuttan24

Jag har ingen anning men det var så läkarn sa och därför har man gjort insem,synd att man inte ät läkare så man vet hur det funkar.

mammiiie skrev 2007-10-20 19:00:33 följande:
    om det vore sant skulle alla som gjort abort med andra ord inte kunna bli med barn, eller bara en liten chans. och om det vore sant s¨skulle man ju inte rekomenderas att göra skrapning överhuvudtaget. tror snarare det är en ytters liten komplikation såfall, vilket man får reda på vid tillfället.
Svar på tråden Endo och trång livmoderhals