• Safira2000

Gravid och missfall?

Hejsan!

är just nu inne i vecka 5+4 och har börjat blöda lite.
    har genomgott ivf.
    var på gynakuten idag eftersom att jag har börjat blöda lite och har lite mensvärk o det ända han kunde se var en förtjockad slemhinna.
    dvs ingen hinnsäck etc
    undrar om man kan ha det om ägget skulle fästa i äggledaren i stället?
    eller kanske ett missfall på gång.

snälla någon e så orolig.

• Svar på tråden Gravid och missfall?
  • Billan n

Hoppas så att det inte är missfall, så lessen för din skull...

Genomgår själv IVF och fick missfall jag mä för ca 4 veckor sedan i vecka 6......Det var mitt 2:a IVF försök...

Jag hade som mensvärk och den va ganska stark, hade även ont i korsryggen och hade små bruna flytningar vid toalett besöken i ca 4 dagar

• Safira2000

BILLAN N:   jag har lite mensvärk som kommer o går, inte lika stark som det har varit dom tidigare dagarna.
    bara lite molvärk nu
    känner mig lite yr oxå.
    jag har blodblandade flytningar när jag torkar mig men inget i bindan, lite mer åt det rosa hållet men yterst lite blod.

• Billan n

Jag hade inte heller nått skydd, det var såppas lite så det behövdes inte men det kom ju bara när jag var på toaletten å kissa ibland, tror kanske du inte behöver oroa dig, lite blod kan ju komma i början av en grav säger dom ju......Märkte oxå att mina symptom började avta och mina ömmade bröst slutade ömma, jag kände mig lixom inte gravid längre och min molande växtvärk blev bara mindre å mindre men jag hade dock stickningar kvar hela tiden och ca 2 veckor efter själva missfallet...Grav symptomen kan tydligen hålla kvar sig ett tag efteråt....

Ta fler gravtest, köp clearblue gravtesten som visar streck ( inte digitala ) för då kan du se om sträcken blivit svagare eller om dom fortfarande är starka, är dom fortfarande lika starka så är det nog ingen fara, men är dom svagare så är det missfall på gång

Svar på tråden Gravid och missfall?