Bidrag för äggdonation från FK i Västerbotten?
Hejsan!
Är det någon här som fått beviljat bidrag från försäkringskassan i Västerbotten(Umeå) för äggdonation? Min sambo kollade med dom idag o dom visste inget om detta.
Hejsan!
Är det någon här som fått beviljat bidrag från försäkringskassan i Västerbotten(Umeå) för äggdonation? Min sambo kollade med dom idag o dom visste inget om detta.
Det kan vara så att de tagit bort dessa ersättningar men jag vet inte,vi fick ersättning men vi bor i Sthlm...vet faktiskt inte vart man ska ringa eftersom FK borde veta då det är de som betalar ut.
Men du kan ringa till FK på Gotland föresten,det var därifrån man fick utbetalningen
Vi kollade upp bättre på FK:s hemsida igår. Det finns ansökningsblanketter ang detta som man kan skriva ut därifrån. Vi kommer väl att söka i efterhand eftersom vi måste betala kalaset snart.
Vi sökte i efterhand och det är ycket bättre och lättare att få det godkänt då,täk på att spara alla kvitton och sen vill de ha beslutet på att ni står i kön i Sverige.
Man måste vara berättigad samma vård (ÄD behandling alltså) i Sverige för att få ersättnongen för vården utomlands så ett beslut om att ni står i landstingskön vill de ha skriftligt