• Liis

HJälp..

jag e livrädd för en vanlig förlossning har varit på ett anima samtal o pratat me en barnmorska o eftersom jag ahr ett snitt me första barnet lovade hon mig att man inte kan bli nekad ett snitt andra gången men nu så måste jag ha ett samtal me en doktor som ska ta beslutet o det känns jätte tungt vad ska jag göra för att få ett snitt beviljad en andra gång vågar INTE vill inte ha ne vaginal förlossning.

• Svar på tråden HJälp..
  • livetlilla

Det är bara en del personer som får lov att godkänna ett planerat kejsarsnitt, vanliga bm och läkare får t.ex inte göra det (vilket du säkert redan vet...), tror att det är därför du måste träffa läkaren också...
    Kan tyvärr inte säga vad du ska göra och säga för att verkligen lyckas få igenom din vilja, men tror på att vara ärlig och berätta precis hur det känns...
    Håller alla tummar jag kan för dig!

• whole lotta love

Hej! Kände precis som du, när jag skulle få mitt andra barn (tidigare snittad). Gick på en massa samtal hos aurora-BM. Fick slutligen träffa chefsgynekologen, bara han som kan fatta dom besluten här, och det var blankt nej. Så lita inte för mycket på att BM har garanterat dig ett snitt.
    Tja, så det var bara att acceptera, han var förstående för min rädsla, men med hans medicinska kunskaper och erfarenheter, så berättade han att de inte tar de risker en operation innebär, jämfört med vanlig förlossning. Så vi gjorde en förlossningsplan han och jag tillsammans, där jag fick extra övervakning, han var väldigt tillmötesgående där, och jag kan säga att den planen följdes till punkt och pricka av personalen på förlossningen.
    Tänk ut vad exakt du är rädd för ska hända, och sedan kan du be läkaren om förslag vad ni kan göra för att hantera just det, om du nu blir nekad snitt. Lycka till!

• Liis

tack för svaren ni gett.. tar gärna emot fler.

• little mommy

jag var oxå skit skraj, och min förlossning vart som en mardrömm. men jag är glad att jag födde vanligt då kunde jag ta hand om mig själv och barnet på en gång!

Liis skrev 2007-10-15 09:53:05 följande:
    jag e livrädd för en vanlig förlossning har varit på ett anima samtal o pratat me en barnmorska o eftersom jag ahr ett snitt me första barnet lovade hon mig att man inte kan bli nekad ett snitt andra gången men nu så måste jag ha ett samtal me en doktor som ska ta beslutet o det känns jätte tungt vad ska jag göra för att få ett snitt beviljad en andra gång vågar INTE vill inte ha ne vaginal förlossning.
Svar på tråden HJälp..