• Anonym

Vi med sambo/män på behandlingshem/fängelse

Jag hade för mig att det redan fanns en sådan tråd? Länka mig gärna isåfall så slipper jag starta en ny.
    Om det inte finns någon sån tråd sen innan så vill jag gärna att flera i samma situation skriver här där vi kan disskutera allt och inget... att ha någon att prata av sig med som förstår. Ni andra behöver inte kolla in i tråden för att kommentera med påhopp och sådannt.

• Svar på tråden Vi med sambo/män på behandlingshem/fängelse
  • Anonym (hej hej)

min sambo är på behandlingshem..å han har blivit totalt knäpp av det så just nu vet jag inte om jag vill forsätta med han

• Anonym

Oki det låter ju inte kul På vilket sätt har han blivit knäpp? Har han vart där länge?

Anonym (hej hej) skrev 2007-10-14 17:11:38 följande:

min sambo är på behandlingshem..å han har blivit totalt knäpp av det så just nu vet jag inte om jag vill forsätta med han
  • Anonym (hej hej)

han har vart där i 4 veckor nu..sen ca 2 veckor tillbaka har jag inte kunnat prata med han...han svarar inte i telen å han svarar inte på sms..så får jag ett sms i går där han skrev att han inte får läsa mina sms för läkaren??????? blev helt paff...han skiter totalt i oss här hemma nu...blivit helt annorlunda..inte den mannen jag blev kär i..va spriten han skulle bli hjälpt med..inte bli av med familjen

• Anonym

anonym (hejhej)
    Har du ringt personalen och frågat hur det går för sin sambo?

• Anonym

Usch ja då förstår jag att det känns jättejobbigt! Det är ju viktigt att man håller kontakten fast dom är på behandling. Min sambo har vart på behandling i 2 veckor snart. Dom är väl olika på olika ställen men här där han är så tycker dom det är viktigt att den som sitter där får träffa sin familj ofta osv. Så vi får åka dit och sova kvar på helgerna om vi vill, och hälsa på när vi vill bara dom inte är ute på nåt. Vi har daglig kontakt, flera gånger om dagen. Går det bra annars för din sambo? Känner han sig motiverad?

Anonym (hej hej) skrev 2007-10-14 17:15:25 följande:

han har vart där i 4 veckor nu..sen ca 2 veckor tillbaka har jag inte kunnat prata med han...han svarar inte i telen å han svarar inte på sms..så får jag ett sms i går där han skrev att han inte får läsa mina sms för läkaren??????? blev helt paff...han skiter totalt i oss här hemma nu...blivit helt annorlunda..inte den mannen jag blev kär i..va spriten han skulle bli hjälpt med..inte bli av med familjen
  • Anonym (hej hej)
    Anonym skrev 2007-10-14 17:19:26 följande:
    anonym (hejhej)Har du ringt personalen och frågat hur det går för sin sambo?
    nää..vill inte de då han sa att läkaren sagt att han inte ska läsa mina sms eller prata med mig...känner bara att jag skiter i allt...vart i hop med han i 2 år..jag har försörjt han medans han har supit upp sina pengar..jag har älskat han i 2 år funnits vid hans sida åså blir det så här nu...nu när allt skulle bli bättre men allt blev totalt kattskit...ingen kraft å kämpa mer
  • Anonym (hej hej)
    Anonym skrev 2007-10-14 17:21:31 följande:
    Usch ja då förstår jag att det känns jättejobbigt! Det är ju viktigt att man håller kontakten fast dom är på behandling. Min sambo har vart på behandling i 2 veckor snart. Dom är väl olika på olika ställen men här där han är så tycker dom det är viktigt att den som sitter där får träffa sin familj ofta osv. Så vi får åka dit och sova kvar på helgerna om vi vill, och hälsa på när vi vill bara dom inte är ute på nåt. Vi har daglig kontakt, flera gånger om dagen. Går det bra annars för din sambo? Känner han sig motiverad?Anonym (hej hej) skrev 2007-10-14 17:15:25 följande:
    tror det går bra..vet inte har ju inte kunnat prata med han på länge ju...motiverad värkar han vara...här är det bara söndagar man får träffa dom..å telefon tid varannan dag mellan 19-20...har fått besöka han 2ggr bara....men sen har hans ex fått inbjudan av personalen så hon har tydligen vart där..vilket jag hatar...de bryr sig mer om exet en om mig som är sambo.
  • Anonym (?!)

Anonym (hejhej)
    Jag praktiserar på ett behandlingshem för alkoholmissbrukare. Det låter väldigt osannolikt att en läkare förbjuder en att ha kontakt med sin familj, SÄRSKILT när familjen inte blivit informerad om detta innan. Om det är en del av behandlingen så är det oerhört viktigt att alla parter är medvetna om det innan.

Är du helt övertygad om att detta bara handlar om läkarens önskemål?

• Anonym (hej hej)
    Anonym (?!) skrev 2007-10-14 17:28:42 följande:
    Anonym (hejhej)Jag praktiserar på ett behandlingshem för alkoholmissbrukare. Det låter väldigt osannolikt att en läkare förbjuder en att ha kontakt med sin familj, SÄRSKILT när familjen inte blivit informerad om detta innan. Om det är en del av behandlingen så är det oerhört viktigt att alla parter är medvetna om det innan.Är du helt övertygad om att detta bara handlar om läkarens önskemål?
    ingen aning..va så han skrev..att han inte får läsa mina sms eller prata med mig för läkaren..orkar inte bry mig om han längre...han har tryckt ner mig psykist i 2 år å jag känner att detta va droppen...ingen ork å kämpa för någon som inte verkar vilja att jag kämpar för han
  • Anonym (?!)

Låter som han själv är läkaren, om jag får säga vad jag tror..

Lycka till med ditt nya liv.

Svar på tråden Vi med sambo/män på behandlingshem/fängelse