Tja, vet ju inte om jag upplevt samma smärta. Jag fick inget sånt piller, men jag hade ett väldigt jobbigt (smärtsamt) missfall med störtblödningar och svåra kramper som höll i sig hur länge som helst. Det var fruktansvärt coh jag var tvungen att byta (förlossnings-)binda var 10:e minut. Jag hade inte fått information oma tt det INTE är normalt att det blir så, utan att det ska likna mer vanlig mens, så jag gjorde inget åt det heller, men var rädd coh undrade hur jag skulle göra (var ensam hemma).
Tycker itne att det går att jämföra med smärtan när man föder barn direkt. Dels så tycker jag att den här missfallsvärken kom så plötsligt och hårt, sen höll det i sig och det krampade utan pauser. När man har förlossningsvärkar så trappas ju smärtan oftast upp för dom flesta, så man hinner kanske vänja sig lite, eller hur man ska beskriva.
För mig var det så att när dom satte det värkstimulerande droppet så blev det samma panik och smärtor som i samband med missfallet. Eller faktiskt mycket jobbigare. Så den här gången ska jag göra så att jag ska be om EDA först innan dom sätter ev. värkstimulerande. Fast det är självklart något som är olika från person till person hur man regaerar på sånt dropp.
En STOR skillnad mot när man har ett missfall är ju också att man har en sån enom tillgång till smärtstillande om man nu bara vill ha det. Jag testade nog allt som fanns. Började med Tens, värme och akupunktur. Fick petidinstpruta, alvedon och bricanyl för att kunna sova en natt. Sen varma bad och epiduralbedövning. Hade aldrig trott att det skulle kunna vara så "smärtfritt" att föda barn!