• Höstäpplet

Saknar mitt barn när jag jobbar

Jag har jobbat i 3 veckor nu (dottern är snart 1,5 år) och jag ångrar så att jag gick tillbaka till jobbet i höst. Önskar jag hade väntat.
    Min dotter vill inte alls att jag ska gå iväg. Hon hänger på mig hämtar sina skor osv när jag ska gå på morgonen (sambon lämnar senare på dagis). Hon sover oroligt och vill helst ligga på mig när hon sover. Och jag saknar henne så om dagarna, det gör ont i hela mig att vara ifrån henne 9 timmar 5 dagar i veckan.
    Trodde inte det skulle vara så här hemskt att börja jobba.

• Svar på tråden Saknar mitt barn när jag jobbar
  • FruAamodt

Skickar många kramar till dig!

Jag förstår att du saknar ...
  • susannn

førstår dig.. jag själv har med min dotter på jobb.. helt underbart!

• mammamelia

Känner exakt som du och min dotter har också börjat sova oroligt om nätterna.Har gråtit många gånger i bilen efter att ha lämnat ett skrikande barn på dagis. Skickar kramar

• Flätad

Oj vad jag känner igen mig.. Thea är 1,5 år och jag började jobba 1/9, mår skit av det... Saknar henne sååå mycket och jag märker att hon reagerar på förändringen Hon är såååå mammig nu och det gör sååå ont när jag ser att hon vill ha mer av mig. Trodde inte heller det skulle kännas såhär... Kramar i massor

• bengke

känner sååå igen mig. sonen är t och ett halvt, jag har jobbat ett halvår, och det är ett stort lidande. kram på dig, och er andra som känner likadant. låt oss njuta av helgen!

• Lillatroll

Här är ännu en som känner igen sig. Började jobba i juli, sonen var då knappt ett år gammal. Hans pappa är hemma med honom vilket är jättebra men jag saknar honom grymt mycket. Dom första dagarna satt jag på hallgolvet med sonen i famnen och grät när jag kom hem...vilket kanske låter löjligt för vissa men det var en jättestor omställning för mig att börja jobba igen och sen var jag ju tvingad att jobba heltid eftersom min sambo är hemma föräldraledig heltid. Men nu funkar det bättre. Jag saknar fortfarande min son men han och hans pappa har fått ett mycket bättre förhållande så det var det bästa vi har gjort för vår familj.

Men det är hemskt att jobba heltid tycker jag. Man är borta alldeles för länge från sin familj.

• Underbara Evy

jag känner precis likadant...det gör så ont, vill bara stanna hemma och hålla om henne hela dagen istället för att gå till jobbet! Tycker att föräldrar tvingas att börja jobba och lämna barnen alldeles för tidigt i sverige...

nu ska jag snart iväg och jobba både ikväll och på söndag och det känns jätte jobbigt. vill vara med min dotter

• Dida

Förstår dej helt och hållet! Jag jobbar natt och 75 % så barnen går aldrig på dagis mer än 3 dagar/vecka och det är såå skönt att få vara hemma med dom! Du har inte möjlighet att gå ner i tid, antingen att vara ledig 1 dag/veckan eller att korta ner arbetstiden? Man har ju rätt att göra det fram tills barnet börjar skolan (tror jag iaf). Dom är ju små så kort tid, om några år kommer dom inte alls ha lust o vara med sina föräldrar på samma sätt. Då är det kompisarna som gäller. Så passa på! =)

• AngelicaF
    susannn skrev 2007-10-12 11:03:09 följande:
    førstår dig.. jag själv har med min dotter på jobb.. helt underbart!
    Åh vad har du för underbart jobb? Skulle vilja ha min dotter med på jobbet, men det går inte när man arbetar som personlig assistent.. Hon går på dagis från 7.30-16.00 3-4 dagar i veckan. Snacka om att jag saknar henne då..
  • Doriath

Jag drömmer också om sockertoppen om dagarna, men det känns ändå positivt att jobba. Det är så roligt att komma hem!

• Gipzy

Jag ska börja jobba på måndag efter 1½ års mammaledighet....Snyft..känns int kul! Der märks även på dottern, inte när jag lämnar på fsk men sen hemma! Hon sitter som klistrad på mig o ka bli hysterisk om jag reser mig upp o bara går till ett annat rum.

• susannn

angelica f: ujag jobbar i barnpassen på ett gym 5 daar i veckan och då får min dotter va med mig där medan jag jobbar. så skönt och så bra.. vi älskar att vara i hop och hon tycker det är jätte kul att leka med barnen. sen här i norge så får man kontant stötnad(pengar) för att inte ha sitt barn i dagis. så jag får ut 3300 kr i månaden extra eftersom jag inte väljer att ha henne i dagis. så lön + det blir ca 13 000 kr edfter skatt.. så min dotter ska slippa dagis tills hon är 3 år. hon får ju leka med barn varje dag ändå+ att vara med sin mamma. toppen!!!

• VeronikaK

Förstår dig. Har nyss börjat jobba också (sedan 1 sept) och saknar min lillpojk som är 12 mån. Helt nytt jobb också som suger musten ur en. TRivs inte särskilt bra utan skulle helst vilja vara hemma med min sötnos.

Men det som håller mig upprätt är att jag ser att ha trivs med att vara hemma med pappa också och dessutom är det nog bra för mig att jobba lite innan vi skaffar syskon. Jag tror att jag skulle känna mig ännu mer osäker om jag väntade flera år på att börja jobba.

Men heltid är för mycket. Jag hoppas att kunna börja jobba deltid såsmåningom.

• jenny99

Finns det ingen möjlighet att vara hemma igen?

Svar på tråden Saknar mitt barn när jag jobbar