Det har hänt en del sedan senast.
Jag har också skrapats men jag har inte någon skrapningsskada. Jag hade många äggblåsor men eftersom både slemhinnorna var tunna och mina östrogennivåer var låga pekar allt på att mina blåsorna var tomma.
Progynon och Puregon innehåller en slags hormon (FSH tror jag). Eftersom det inte fungerade provade jag Menopur istället. Samma sak som Puregon fast innehåller förutom FSH en ytterligare hormonvariant (LH tror jag att det var, kommer tyvärr inte ihåg).
Tack vare Menopur-sprutorna fick jag stora äggblåsor, fina slemhinnor och ett prima östrogenvärde.
Verkar funka för mig. Min läkare har en teori om att mitt "fel" ligger i hypofysen och hormonproduktionen till äggstockarna. Enligt vår teori verkar det som det är problem med FSH OCH LH-produktionen (vi säger att det heter LH, ta mig inte på orden). Det är vanligare att man har problem med enbart FSH-produktionen varför det tog tid att komma lösningen på spåret.
Oj, långt inlägg! Jag hoppas att ni är med på vad jag menar, skriv om något är oklart!
Lycka till tjejer, idag är jag ruvare efter FET