Fixerad i v.32, risk att föda tidigt?
Undrar lite över hur stor risken är att föda för tidigt då bebisen är fixerad nu i v.32?.. Jag väntar mitt andra barn.
Undrar lite över hur stor risken är att föda för tidigt då bebisen är fixerad nu i v.32?.. Jag väntar mitt andra barn.
Min första fixerade sig också i v 32, men föddes inte förrän 42!
Båda mina fixerades i v 31 och sen föddes de i v 38 ( alltså två olika graviditeter )
Min va fixerad redan vecka 30 men han kom 40+4
Båda mina barn hade fixerat sig vid kontrollen vid 32 veckor.
De föddes på bf båda två.
Okej då behöver jag nog inte oraoa mej!! Tycker att d trycker så nedåt hela tiden och barnet rör sej i stort sett hela tiden. Men d är väl normalt.
Min systers bebis var ruckbar i v 30 och helt fixerad i v 32. Än så länge är hon i v 37 och verkar inte vara på väg att föda än på ett tag i alla fall
min son va fixerad redan i v28 & kom i v31 så visst kan det hända
Okej!! Fanns det någon orsak att du födde för tidigt?
TheosMor: Okej!! Fanns det någon orsak att du födde för tidigt?
Nä ingen anledning alls utan helt spontant! Förlossningen var oxå helt normal han var väl redan klar i magen & hade bråttom ut hade lite små ont på kvällen som kom & gick sen så vid halv 1 ringde vi förlossningen som tyckte att det lät som om jag kunde fått urinvägsinfektion (pga ringa veckor) åkte in till halv 2 & var då öppen 10 cm & skulle föda närsomhelst , 3 timmar senare kom min son.. har varit på en rad olika kontroller om varför men ingen kan svara på det utan de antar att det kan var genetiskt lr försvagad livmoderhals men de kan inte säga exakt varför...
På min återkoll på mvc fick jag träffa en annan bm som tyckte att det varit lite oroväckande att han fixerat sig så tidigt men den bm som jag hade haft tidigare sa inget om det då!
min son var fixerad i v. 29, föddes 40+6. tryckte oxå ner mycket de sista månaderna. tror det är helt normalt. min barnmorska sa att det finns inget samband mellan när de fixerar sig och när man föder. lycka till!
Nu blir jag lite sur... Är i vecka 34 men min BM har fortfarande varken kollat i vilket läge bebisen ligger, eller om bebisen är fixerad... *sur*
Sonen var fixerad i v 33 men föddes inte förrän v 41.
min tjej var fixerad i v 32 och kom bf+4.
Jag sa till min BM att bebben varit ovanligt livlig och jag kände hur den flyttade runt i magen, då kände hon efter å precis som jag trodde ha´de bebben fixerat sej.
Im Fabulous skrev 2007-10-13 13:28:53 följande:
Oj oj då ville han verkligen ut å träffa sin mór med andra ord :) Kanske skönt på ett sätt att du slapp de värsta förvärkarna..
Min dotter föddes v. 35+5 och då hade hon varit fixerad i 4 veckor..Dom sa tidigt att det nog skulle bli förtidigt.
Hade du mkt sammandragningar osv veckor innan förlossningen?
behöver inte betyda att du föder för tidigt
Nej jag har förstått det nu, att bebben ej behöver komma tidigare för det. Tack för alla Svar.