• Twins 2

Gratis ??

Hej Alla!
    Jag tänkte att man här kanske kan få svar på en del funderingar jag har.

Jag kan tänka mig att det kostar en del att göra provrörsbef. och dylikt.
    Jag undrar om man skulle donera ägg till XXXXX måste denna då betala som vanligt eller blir det andra priser om man hittar en "donator" själv.
    Jag donerar gärna men jag vill inte att någon ska betala för mina ägg som jag ju har gratis. ev istället då för förlorad inkomst, men det kanske är det man gör eller?? Jag tycker att kan man tänka sig att donera när man dör, varför inte göra några lyckliga innan du dör. Kram på Er

• Svar på tråden Gratis ??
  • JAG är BÄST

Du får lägga ut skotnaden som allt kostar dvs om det behövs någon form av resa, läkarbesök (dom behövs ), mm.

Men du får tillbaka allt dom donator då allt är klart.

Tyävrr så kan du inte v'älja att det ska vara gratis för den som får dina ägg. Även om du ger dessa gratis till din släkting, eftersom dom korsbyter äggen till en annan. Man får ju inte veta VEM som får ens ägg.

Däremot så får barnet veta eller har rätt att söka rätt på den bio-mamman=den som donerat ägg coh därmed kontakta denna om denna vill.

• miss maple

Du som donator får 3000 kr för mediciner och förlorad arbetsinkomst när allt är klart.

Tack för att du vill donera, du är guld värd

• miss maple

Just ja vi som tar emot donerat ägg betalar 2000 och landstinget 1000 kr.

• pimpom

VAd vi som tar emor ägg får betala är nog lite olika, beroende på vilket landsting vi tillhör. Jag har bara betalat egenavgifter och mediciner till och med högkostnadsskyddet, men det kan nog bli 2000-3000 sammanlagt. Vår donator som bidrog till att vi kunde få en korsdonation fick 3000 kr.

tusen tack för att du funderar på att donera.
    kram pimpom med Bf 15/10 tack vare Äd

• Safira

Ja jag kommer inte att betala något, förutom då "medicin" som ska tas för att förbereda livmodern inför ÄD.
    Och betala för läkarbesöket när det blir tid för ÄD om jag nu inte har frikort då.

• Fiaflopp

Mottagarparet betala absolut inte mycket vid landstingsförsök!
    Mellan 2-3000kr och det är det värt alla ggr,TACK för dina tankar och vilja att donera!!

• Maria 2

I Örebro får man numera ett bidrag på 4000 som betalas ut i en klumpsumma direkt. För att slippa vänta på pengar och skicka in papper och dylikt. Alltså till donatorn för att täcka utgifter och förlorad inkomst

• Twins 2

ok, det är så det ligger till. Ja, ja då kan man inte göra det gratis alltså, men det tar väl ett tag innan man kan donera man måste väl äta mediciner för att producera mer ägg eller??
    Sen finns det kanske biverkningar av medicinerna. Jag måste ringa och kolla, vad heter det dit man ska ringa?

Svar på tråden Gratis ??