Fårskinn??
Undrar om någon har köpt fårskinns pläden från Ikea?
Eller ska man köpa en från baby affären? Hur får man igenom selen??
Undrar om någon har köpt fårskinns pläden från Ikea?
Eller ska man köpa en från baby affären? Hur får man igenom selen??
Den på ikea är en matta och ska inte användas till barn som i tex vagnen.
Man ska inte köpa den på Ikea!
Jag klippte små hål i mitt fårskinn till selen... Dessa hål är små och syns inte!
Jag köpte ett fårskinn idag på babyproffsen. De hade kampanj på sina. Det kostade 395 kr och passade perfekt i vagnen. Det är tvättbart i 30 gader med speciellt ullschampo.
För att få igenom selen så mät ur noga och skär från baksidan med en mattkniv, kommer inte att synas från framsidan när du inte använder selen sen.
Jag är toppen nöjd och min dotter verkade trivas med det, somnade direkt.
ok varför ska man inte köpa den från Ikea?
Vet några som har köpt sin där.
Bara en liten undran. Varför ska man inte använda fårfällen från IKEA? Är den behandlad på något annat sätt eller?
för det är en matta och ikea vanar vi föräldrar att köpa den tror det finns gift i den
IKEAs fårskinn är behandlade med ett medel som inte är bra för barn. Jag kommer inte ihåg vad det är för något men de är tänkta som mattor. IKEA rekommenderar inte att man använder dem till barn.
Ett äkta fårskinn kan ge allergi så det ska vara garvat på ett speciellt sätt för att undvika detta så därför bör man köpa fårskinn som är tänkta till barn.
Babyproffsens eget märke har fårskinn som inte är så dyra.
det är säkert ökotex klas 5 skulle jag tro samma som är i gardiner och de ska man inte ha nära kroppen
ok tack för svaren.
De fäller.Vi hade det till våran skinnsoffor men den fäller så oehört.Fick veta sen att man inte kunde ha det till barn,vilket vi tänkte sen i framtiden.
skulle inte rekomendera att köpa på ikea.
är jättemysig som matta men är nog bäst att köpa
en som är menad för barn.
bäst att vara på säkra sidan tror man tjänar på de i längden!
mvh
www.lammskin.se
Kostar inte mer än Ikeas men är gjorda för barn.
Efterlyser bild på någon som skurit i sitt skinn själv.
Jag har en emmaljunga nitro vagn med Polar sittdel.
Vet någon om det finns youtube video eller instruktioner någonstans på hur man gör?
vill inte klippa fel :/ någon som gör det i närheten av malmö kanske??
Tack för hjälpen :)