• scuri

Ni gravida med bröstont - Behöver er hjälp!

Jag undrar över ni som plussat och fått bröstvärk som graviditetssymptom.......När började värken?

Samma med illamåendet.

Frågar både gravida genom ivf och *naturligt*gravida.

Glad för svar.

• Svar på tråden Ni gravida med bröstont - Behöver er hjälp!
  • Pirog

bröstont runt ägglossningen, illamående från o med v5

• Molly25

Är inte gravid nu men när jag var det fick jag bröstont i v.5

• Snorflas

Håller med Molly25. Klarade första månaden utan nästan några symptom sen kom värken i brösten, illamående och trötthet. Men det var det ju värt....

• Wicca

Hej fick reda på idag att jag är gravid! genom IVF. Jag började få ont i brösten vid ÄP Sen satte illamåendet igång på ruvardag 5, är idag på ruvardag 12 och mår skit dåligt, men hade det varit en naturlig graviditet så hade jag varit i vecka 4, 5 nånting och det är väl då man börjar få symtomen. Kram.

• Big eyes

Jag hade ont i brösten vid ÄP, avtog efter en vecka. Sen kom detta igen på ruvardag 12. Testade plus på dag 16.

• scuri

Tack till er alla för alla svar...

• Moln

Jag fick bröstont mycket senare än jag brukar, bara ngn dag innan BIM. Illamående har inte kommit än.

• Stina 74

Ont i brösten något senare än vid andra cykler, några dagar efter äl. Är snart i v.7 och mår liiite illa på kvällarna, men jag ska nog inte klaga än...

• Bollen82

Brösten började läcka (tro det eller ej) i vecka 3!! Då började dom även att ömma. Visste dock inte at jag var gravid då.
    Började må illa i vecka 7 ungefär.

• ellie 877

Började ömma i brösten en vecka efter äp och testade igår + har fortfarande ömma bröst.

• Gheorghe

Jag har såååå ömma i bröstet och det har varit SÅ sen ÄL. Det är så ÖMT. Det gör ont när jag har behå på mig eller utan. Smärtan i bröstet har inte blivit mindre. Jag gravtestade mig idag, negativt. Hm? Jag VET hur det känns att ha smärta innan mens kommer men det här är en annorlunda känsla, 100% smärtan har inte blivit mindre sen ÄL. och nu är min ÄL över en vecka sedan. Jag kommer göra gravtest på nytt nu på måndag. Ringde och frågade barnmorska om det fanns något jag kunde göra. Stå ut bara med det sa de och att de är ganska säker på jag är gravid. Det känns som det "BRINNNNNNNNNNNNEERRR".  Jag grät två gånger (förra söndag och i tisdags) för det gjorde verkligen ont. 

En sak är jag INTE säker på om jag är gravid men det tror jag.

/ Gheorghe   

• tulip79

Illamående började några dagar innan jag skulle plussa. Bröstvärken minns jag faktiskt inte, men jag tror att det var i samma veva. Hade ont i ca 2 mån. Mådde illa i 4-5 mån. Det var jättejobbigt att sova pga bröstont, trots att jag sov i sportBH då.
    Nu är jag på gravid på nytt (ivf igen) men har inte det minsta ont i brösten. De är inte spända alls denna gången. Skönt! Mår dock illa...

• Gheorghe

Det visade sig att jag är med barn (: är i veckan 15 nu. Jag har mått bra under hela 15 veckor förutom trötthet!
    Jag hoppas att jag slipper illamående ända fram till nioende månaden! 

Svar på tråden Ni gravida med bröstont - Behöver er hjälp!