• Sante

Var i Jönköping/Huskvarna vill man helst bo?

Då menar jag lugnt o trevlig område nära till naturen och ev.sjön för barnfamiljen med 4-6 km till centrum

• Svar på tråden Var i Jönköping/Huskvarna vill man helst bo?
  • Sante

inte över en mil till centrum

• Sante

en fråga till hur annonsera man efter en villa tomt,kollade med kommunen men då får man ställa sig i en tomtkö och den är lång

• Sante

ingen som vet? vi funderar nämligen på att flytta till Jönköping eller Husqvarna därför behöver vi massor av tips för bra boende,så vi är jätte tacksamma för all hjälp vi får!

• lllll

liljeholmen! =) bor själv här och det är lugnt och nära till vättern och rocksjön

• Anksan

rosenlund är inte heller dumt. Bymarken, Bäckalyckan, Torpa är poppis pckså. Mariebo?

• Anksan

Tomter är knepigt. Kommunens måste du gå genom tomkön och de flesta tomter går där genom. Men finns ju även tomter som säljs av byggföretagen. Så du får ni ju kika hos de helt enkelt. Hemnet har också tomter ute.

• Sante

Tack allihopa nu ska jag börja leta,kanske en dum fråga men var ska man absolut inte bosätta sig,gäller även hyreslägenheter (om man måste mellanlanda under en kort tid)

• Lisfadet

Inte bosätta sig: Råslätt, Österängen, Ekhagen
    Vissa delar är trevliga, men det är stökiga områden.

Bosätta sig: Torpa, Mariebo, Bymarken, Lerhagen, hellre Väster än Öster i stan, Vättersnäs, Kaptensbo, ja...de flesta områdena i JKPG är bra.

• Ninna1977

Lisfadet:

Ändrar din lista till att säga så här efter mitt tycke o smak:

Inte bosätta sig: Råslätt, Österängen (jag tar bort ekhagen härifrån som jag tycker är ett mycket bra område (särskilt om man ska bo i Villa!)
    Vissa delar är trevliga, men det är stökiga områden.

Bosätta sig: Torpa, Mariebo, Bymarken, Lerhagen, Vättersnäs, Kaptensbo, Jag tycker även att de Östra delarna är stan. T.ex. om man ska bo i lägenhet Liljeholmen är fantastiskt fint! Nära till Vätterstranden, Liljeholmsparken med lekplats om man har barn eller bara att spela kubb en kväll med kompisarna...
    Bankeryd är inte fel heller

Själv tycker jag att det är jättefint uppe på huskvarnaberget (Egnahem, Petersberg, Göransberg, Fagerslätt, Hakarp) och i Kaxholmen (mest villor). Men där blir det lite längre till stan. Å andra sidan så är de lugna fina områden med närhet till naturen. Lite lägre bostadspriser än bostadsomreådena väster om JKPG (Mariebo, Bymarken osv) Plus det största pluset av alla. KVÄLLSSOL! Det sluttar åt rätt håll så man faktiskt kan se en fantastisk solnedgång över Vättern om man bor rätt...

• BabyJay
    Ninna1977 skrev 2007-10-11 08:04:34 följande:
    Själv tycker jag att det är jättefint uppe på huskvarnaberget (Egnahem, Petersberg, Göransberg, Fagerslätt, Hakarp) och i Kaxholmen (mest villor). Men där blir det lite längre till stan. Å andra sidan så är de lugna fina områden med närhet till naturen. Lite lägre bostadspriser än bostadsomreådena väster om JKPG (Mariebo, Bymarken osv) Plus det största pluset av alla. KVÄLLSSOL! Det sluttar åt rätt håll så man faktiskt kan se en fantastisk solnedgång över Vättern om man bor rätt...
    Här får jag hålla med!
Svar på tråden Var i Jönköping/Huskvarna vill man helst bo?