Det låter ungefär som mitt arbete
Även fast jag tycker att du bör ha mer än du begärde, kan det, tyvärr, vara klokt att gå in lågt för att överhuvudtaget få ett jobb. Men lönen du krävde var definitivt inte för högt!
Jag ska gå på föräldraledighet efter jul och en vikarie var här och krävde, enligt min arbetsivare, för hög lön och fick därför inte jobbet pga det.
Så jag tycker att du har "krävt rätt"
Sen kan man alltid förhandla upp lönen senare, visa statistik osv. Om inte det funkar så är det ju bara att söka andra jobb. Lättare sen när man har både utbildning och erfarenhet, samtidigt som man fått lite mer skinn på näsan.
Lycka till!
Anonym (måndag) skrev 2007-10-08 14:05:12 följande:
Jo, jag har examen som civilekonom. Detta kommer att bli ett förstajobb efter examen. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med kund/leverantörsreskontra, order/fakturering och vara behjälplig vid bokslut. I tjänsten ingår även kundkontakt, bokning av frakter samt diverse administrativa uppgifter. Inför boksluten stämmer man av och lämnar siffrorna vidare till en inhyrd revisor.Det är bara två stycken som arbetar på arbetsstället (på kontoret) så man kommer att ha ganska mycket ansvar för att allt ska flyta. Arbetet ligger i Linköping.Verkar som om 20 500 var rimligt att säga.