• Anonym

Gravid med 2:an men jag ångrar mig!

Jag är gravid i v 12 med barn nr 2. Jag vill nog egentligen ha två barn men just nu känner jag mig inte glad. Sonen är 2 år och börjar klara sig ganska mycket själv och så. Jag kan känna att jag inte orkar gå igenom en spädbarnstid till och allt det drar med sig.

Det hade varit så skönt att åka på en charterresa, har inte varit på många år nu, men det får ju vänta i minst 3 år till. Hade vi inte väntat barn till våren så hade vi ju kunnat åka utomlands då utan problem.

• Svar på tråden Gravid med 2:an men jag ångrar mig!
  • Underbara Evy

Vad jobbigt att du känner så, men va det andra barnet planerat? Kan det inte vara så som du känner just nu bara? Resa kan man ju göra ändå... Jag väntar också mitt andra barn och har en dotter på snart 19 månader... Har kanske känt att de kan bli lite jobbigt men samtidigt så känns det som de e de bästa som kunde hänt oss. Tänk va kul det blir när dom kan leka med varann.
    Jag hoppas att du mår bättre snart och att du gör som ditt hjärta säger =) Men det klart att man vill att det ska kännas rätt också förstås. Hoppas du hittar svaret snart. Varma hälsningar från Elin

• Anonym (karin)

Hej

Jag tror att du kanske är inne i en depp period.. Jag tror också att du kommer att känna dig bättre sean när den lill* kommer..

Det är en underbar tid, ok jobbigt men helt underbart...kommer inte tillbaks! å barnen kommer vara glada åt att få ha syskon..guld värt.

Resa? Jo men vem hindrar dig? Man kan resan med barn..
    Ta med mormor/farmor Morfar/farfar, så har ni barnpassning för att göra något eget nån kväll

Du ska se att du snart kommer tycka annorlunda

• Moonis

Tror det är rätt vanligt att känna så o har själv mina stunder där man undrar hur allt ska gå. Speciellt när sonen trotsar o dagen känns allmänt jobbig.
    Men sen kommer ljusglimtarna oxå när man föreställer sig hur roligt dom kan ha tillsammans o att den "jobbiga" spädbarnstiden faktiskt går snabbare än man tror.

• Anonym (2barn)

Förstår hur du känner dig. Men trösta dig med att sedan när de blir större kommer de att ha mycket glädje av varandra, till glädje för dig också. Har själv två barn och det skiljer 2 år och åtta månader på dem och de har så kul ihop. Vad man än gör, är hemma, åker & badar, går till lekparken, åker på semester eller vad som helst så har de varandra och kan leka. Man är inte så beroende att det måste vara andra barn i närheten hela tiden. Leker även mycket på vardagarna och på så vis får man tid över att göra saker man vill göra hemma. Har man ett barn är det lätt hänt att det behöver underhållning på ett annat sätt.
    Det känns jobbigt nu, men jag lovar dig att det kommer bli lättare. Och du kommer inte att ångra dig i sista ändan.

• Moonis

Ordspråket stämmer nog rätt bra att man ångrar aldrig barnen man har, bara dom man aldrig fick

• Anonym

Tack för svaren! Jag hoppas att jag snart kommer tänka mer positivt. Vi vill ju gärna ha två barn och det är ju inte så lång tid som är jobbig. Det går ganska snabbt och sen kommer de ha mycket glädje av varandra.

• tsunami

Man måste inte vara glad varenda dag. Det är naturligt att tveka och tvivla emellanåt. Förhoppningsvis kommer du snart känna mer glädje igen. Jag har två kullar med barn, där det är liten åldersskillnad på dem. De har haft jättemycket glädje av varandra!

• Majan78

Tror att de flesta gravida har sån ångest ibland, att man funderar på om man kanske ångrar sig... det är ju så definitivt på nåt sätt, inget man kan "ta tillbaka". Även om man önskar sig barnet har man rätt att sörja över sånt som man kanske går miste om under en period. Inget konstigt i det alls! Kram på dig och lycka till!!

• Anonym (samma)

Jag känner precis som dig, är gravid i v.18, har en son som är 21 mån och extremt trotsig och pillig.
    Ändå sen jag plussade har jag känt att jag inte vill ha ett till barn, iallafall inte just nu. Ibland kan jag känna lycka över en till, någon för sonen att leka med mm.
    Men jag har verkligen ingen lust att vara gravid och sen ta hand om en till. Så mycket enklare med bara en.
    Jag hoppas att dessa känslor kommer att försvinna när nästa kommer, annars vet jag inte. Både vill och inte vill ha en till.

• Anonym (tveksam)

Jag är oxå gravid - oplanerat - med nr 2. Sonen är 21 månader, underbar men energisk som bara den. Nu är jag i vecka 10 och har bokat tid för abort, men ska ändå tänka ett varv till. Jag glädjer mig inte, och ett barn som kommer till världen har rätt till 100% kärlek. Det är lätt för andra att säga att det kommer att ändra sig, men det är jag och min man som ska ta ansvaret. Så jag förstår din tvekan. Men vad som är rätt för dig kan förstås inte jag säga.

• Anonym (Loi)
    Anonym (tveksam) skrev 2007-10-09 20:38:05 följande:

Jag är oxå gravid - oplanerat - med nr 2. Sonen är 21 månader, underbar men energisk som bara den. Nu är jag i vecka 10 och har bokat tid för abort, men ska ändå tänka ett varv till. Jag glädjer mig inte, och ett barn som kommer till världen har rätt till 100% kärlek. Det är lätt för andra att säga att det kommer att ändra sig, men det är jag och min man som ska ta ansvaret. Så jag förstår din tvekan. Men vad som är rätt för dig kan förstås inte jag säga.

Hur blev det
Svar på tråden Gravid med 2:an men jag ångrar mig!