• Änglatuss

18 månaders sprutan, hur reagerade era??

jag har haft en helt förjävlig dag rent ut sagt...

får inte va ifred en sekund, agerat klätterträd hela dagen
    hon vägrade frukost, lunch och mellisar, försökt med allt jag vet hon tycker om som vi har hemma.. fick vaccinsprutan i måndags...

lite varm idag... och såååååååååååååååååååååå GNÄLLIG!!!

Ibland undrar man om man verkligen ska ha fler barn...

sucka

känner mej dum och världelös..

• Svar på tråden 18 månaders sprutan, hur reagerade era??
  • Hannah76

Gav inte mpr-vaccin till min dotter vid 18 månader, utan väntade eftersom jag var orolig för biverkningar mm från just det vaccinet. Hon fick den när hon var 5 år, och då fick hon lite feber i 2 dagar.

• Änglatuss

bvc sa att febern, kunde komma 1-2 veckor efteråt
    men hon kanske reagerar på den nu??

• Hannah76

Tror febern kom någon dag eller ett par dagar efter sprutan. Men det borde ju även kunna komma tidigare.

• zazla

Feber och prickar över hela kroppen (trodde det var vattenkoppor först). Det kom 1-2 veckor efter sprutan.

• petray80

känner igen mig! min tjej fick sprutan i tisdags och hon gallskrek hela kvällen. fick vagga henne i vagnen till söms vid 9 på kvällen. Hon brukar somna vid 7 utan problem. Jag tycker att hon har varit lite mer gnällig än vad hon brukar....  Konstigt att dom reagerar nu och inte på nån tidigare spruta....

• Änglatuss

men dotter är helt olik sig själv
    skriker, skriker gnäller skriker, jag har HUVUDVÄRK

inget duger verken, mat eller dryck, bara gnäll gnäll

klättrar och klänger kan hon iaf

• malinn

I dag är det exakt en vecka sen hon fick sprutan och än så länge har vi inte haft några biverkningar. Men än är ju inte faran över så vi får väl se, i morgon ska barnen vara hos mormor och morfar eftersom vi ska till Ullared så vi får hoppas att hon inte blir sjuk då.

• Stiina

Han har sovit dåligt, varit lite varm och fick prickar i några dagar.

• Stiina

Ja, han har varit lite gnälligare och klängigare (kramigare) på dan också än vanligt.

• Gladskit

Vi märkte inget alls just när han fick den. Men ca 10 dagar senare fick han feber som höll i sig några dygn och det var tydligen en reaktion på sprutan enl bvc-tanten.

• Jessica24

Fick feber i ca 1-2 dagar, men mådde annars bra.

På BVC sa dom att febern oftast kommer (om den kommer) inom 5-12 dagar efter sprutan.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • trombon

1 vecka efter sprutan hög feber som höll i sig länge... hon blev riktigt risig faktist, men "bara" feber,. inga prickar o dyl

• ericas mamma

erica fick febe en dag bara, ca en vecka efter sprutan

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • Leone i Västerås

Lucas fick sprutan för 10 dagar sedan, och på 8:e dagen fick han hög feber. Nu har han varit såå dålig i två dygn. Hög feber, vaken hela nätterna, gnällig och vill inte äta någonting.
    Han är precis tvärtom mot hur han brukar vara.
    Dock har inga prickar dykt upp.

• Vilseigarderoben1

Hur gick det för er? Gick gnällandet över? Har En kille här hemma som också är så gnällig fortfarande nu 12 dagar efter sprutan? gnäller för det minsta lilla. ❤️?????

• Anonym (Ann)
    Vilseigarderoben1 skrev 2024-10-13 23:32:18 följande:

Hur gick det för er? Gick gnällandet över? Har En kille här hemma som också är så gnällig fortfarande nu 12 dagar efter sprutan? gnäller för det minsta lilla. ❤️?????

Nej deras barn gnäller nog fortfarande så här 17 år senare?.
  • Anakim

7 dagar efter sprutan fick min dotter feber som höll i sig i 5 dagar. Första 2 dagarna var hon så däckad att Alvedon OCH Ibumetin 3 gånger om dagen behövdes för att hålla henne vaken tillräckligt länge ( 5 min åt gången) för att få i sig iaf lite saft.

Svar på tråden 18 månaders sprutan, hur reagerade era??