• Googels

Ni som gett follow-on milk eller liknande......

.... vad har ni gett? När började ni att ge det och hur ofta gav ni det?

Ammade ni innan ni började med det, eller gav ni ersättning?

• Svar på tråden Ni som gett follow-on milk eller liknande......
  • jsmfb

Jag kommer att börja med det i slutet av veckan eftersom jag då har slut på fryst bröstmjölk och inte orkar pumpa mer. Sonen är snart 9 mån. Här hör man att vissa fortsätter med vanlig ersättning men det är väl så att follow-on har mer järn och är lämpligt från 6 mån. Rekommendationen är väl 600 ml mjölk per dag, ibland undrar jag om det är tillverkarna som har kommit på det. På dagis tycks de flesta barn ha två eller tre flaskor med sig som de dricker mellan måltiderna.

• YokohamaNr2

Min son ar 9 och en halv manad och jag ger SMA follow on milk, han far tre flaskor om dagen en pa formiddagen en pa eftermiddagen och en till laggdags. Han dricker oftast inte upp hela flaskorna pa 210ml sa det blir nog runt 600ml per dag. Jag borjade med det fran 6/7 manader nar han slutade amma.

• sbalogun

Jag kan rekommendera Aptamil

• Googels

Tack för svar alla!

sbalogun skrev 2007-10-05 22:05:26 följande:
    Jag kan rekommendera Aptamil
    Har du använt någon av de tidigare Aptamil produkterna eller började du med deras follow-on milk efter amning?

Vi hade en stor förpackning av Aptamil Frist/stage 1 hemma (fick ge lite av det innan amningen kom igång) så har gett en flaska av det på kvällen i förhoppning att dottern skulle sova längre, men det har hon inte gjort. Pratade med min health visitor härom dagen och hon föreslog att gå över till stage 2/extra hungry, vilket förvånade mej lite eftersom jag trott man borde gå till stage 3/follow-on mjölken istället.

Jag ammar delvis fortfarande men måste dra ner på det när hon börjar på dagis om ett par veckor. Har gett nån flaska ersättning på dagen, men hon vill aldrig ha så mycket så det vete sjutton om hon får i sig 600ml om dagen. Men det ändras kanske när man slutar amma helt på dagen.
  • Mamman88

Vad är det för nått? ( är jag lite efter?)

Jenna kom till oss den 2 mars 2007
  • jsmfb

Mamman88, du är nog inte efter om du bor i Sverige... i Storbritannien och på Irland kallas ersättningen efter 6 mån för follow-on milk eller stage2, en del märken har även 3.

• jsmfb

Jag har ett oöppnat paket Hipp2 hemma men började med SMA progress idag eftersom jag fick en halv burk av grannen. Sonen verkar i alla fall inte tycka att det är pyton, när vi var ute på dagen drack han någon deciliter.

• YokohamaNr2

Ja min son verkar inte sa krasen heller jag har bytt marken lite hit och dit for att jag ar sa snal och koper det som ar pa erbjudande

• sbalogun

Hejsan.. japp jag har testat ganska manga olika.. Jag kunde inte amma min forsta dotter eftersom vi bada fick en infektion nar hon foddes. Pa sjukhuset sa de att SMA var bra sa jag korde igang med det, men efter ett tag sa markte jag att min dotter blev valdigt hard i magen sa da bytte jag till Farleys, vilket inte var bra och sedan gick jagin pa Cow & Gate som var ok. Men med min andra dotter sa total ammade jag fram tills hon var 10 manader och sedan kopte jag stage 3 och gave henne det, eftersom jag hort att det var det som var skonsammast mot magen. Hon gillade den och dricker den fortfarande (hon ar 2 ar nu!) pa kvallen. Nar jag borjade ge den mjolken till min yngsta sa fick min aldsta oxa den en tid (nu dricker hon vanlig mjolk) men hon gillade Aptamil nar jag bytte och hade inga problem. Jag maste saga att jag tycker Aptamil ar bast pga av att jag testat mycket olika mjolk och for att mina bada dottrar nu dricker det. Hur gammal ar din dotter? Vad jag har hort sa ar det tyngre for magen att dricka mjolk som ar for hungriga bebisar, sa vet inte om jag skulle rekommendera det. Lycka till!

• Googels

Hon är åtta månader.

Började med Aptamil stage 2 för ett par nätter sen men hon vaknar fortfarande efter ca 3 timmar och blir då ammad. Men vi kör vidare och hoppas på att hon vill sova längre om ett tag, antingen pga det hon äter eller för att hon 'växer ur' att vakna på natten.

Svar på tråden Ni som gett follow-on milk eller liknande......