• ninakanin

Är det någon ide att göra ett nytt försök????

Har precis genomgått mitt tredje missfall,nu kommer tankarna om man vågar/orkar försöka igen,kommer väl få påbörja en misfallsutredning nu,men vad är det som säger att dom hittar något på den.
    Kommer vi någongång att lyckas? Orkar jag gå igenom allt igen,med spary och sprutor,och den ständiga oron???

• Svar på tråden Är det någon ide att göra ett nytt försök????
  • Stolt Farssa

Kanske lite för hård "pushning", men skam den som ger sig!
    Håller tummarna för dig / er om ni försöker igen.
    Lycka till!

• Eva X

Ninakanin: Vi vågade igen efter mitt tredje missfall och är nu gravida i vecka 15. Inget är förstås klappat och klart ännu, men det känns hoppfullt i alla fall eftersom vi såg ett levande normalstort foster i förra veckan.

Vi väntade tills efter missfallsutredningen, med den i ryggen vågade vi igen, även om de inte hittade något som gick att åtgärda. Men kanske hittar de det hos er - och då blir det nog ännu lättare att ge det en chans till. Lycka till och stor KRAM!

• Tigger2

Hejsan!
    Jag har haft tre tidiga missfall och gjort en utredning som inte visade något fel och är nu gravid i v.19. Allt ser bra ut än så länge. Ge inte upp!!! Lycka till.

• Copy Cat

Det kunde lika väl vara jag själv som skrev inlägget =). Känner och tänker precis så som du skriver.

Jag har också haft tre tidiga missfall (v 8,7 och 6) och har fått genomgå en missfallsutredning. Jag kommer att få svar från proverna om cirka 2 veckor. Känner också att jag vill vänta och se om de hittar något/några fel, så kanske det går att förebygga ett och förhindra ett nytt missfall. Det värsta är nästan om proverna inte visar på att det föreligger några fel, varken hos mig eller min man. Ska vi verkligen våga försöka igen... Hur mycket orkar man egentligen?

Kram och lycka till!!!

• Skeppet

Jag har 2 missfall bakom mig och valde att ha akupunktur som stöd inför min planerade tredje graviditet (IVF). Det hjäpte psykiskt och fysiskt. Kroppen kom i bättre balans och jag är nära förlossningen nu.

Jag kände att det var viktigt att inte ge upp förrän jag hade provat olika alternativ. Provade zonterapi tidigare, men det kan man inte göra under graviditeten. Akupunktur hade jag tom v. 20. Inte en blödning på under hela graviditeten.

Lycka till!
    Kram Skeppet

• Tittija

får peppa lite jag oxå
    är 42 år
    har haft 7 mf sen juni 2005
    är gravid i v27 nu fick progesteron vaggisar från plus till v14
    2ggr/dag
    Är ju en bit på väg iaf
    ge inte upp för oss tog det sig när vi lade det på hyllan et halvår men det hann bara gå 2 månader efter vi bestämt oss
    så när jag var på organscreeningen i v 19 då fatta jag att om vi har tur blir vi föräldrar
    Mf är mycket påfrestande både fysikt(Hormonerna) psykiskt
    kram

• ninakanin

Tack för all peppning ,jag skall på återbesök i nästa vecka,får se hur vi går vidare efter det.

• knojt

Ge inte upp.
    Jag är ett levande bevis på att trägen vinner.
    Jag har gjort 11 IVF (6 färska, 5 FET) och haft 4 mf, är nu gravid i v 32 (imorgon)!

Missfallsutredningen efter 3 mf visade inga krosmosomfel. Och då kände jag precis som du skriver Copy Cat att man blev lite besviken, nånstans hoppades man ju att de skulle hitta ett fel som dom lätt kunde fixa...

Hur man orkar? Jag har faktiskt ingen aning, men nånstans ifrån kommer kraften att kämpa vidare. Men alla är förstås olika.
    Lycka till allihop!!

Svar på tråden Är det någon ide att göra ett nytt försök????