• PetJA

    En stor häst och en liten liten groda/myra

    Är det någon som vet vart man kan få tag på noterna till den här barnsången - eller kanske iaf någon inspelad version av denna? Det finns lite olika varianter av den, men den jag har går så här:

    Det var en stor häst och en liten liten groda (myra)
    Det var en stor häst och en liten liten groda (myra)
    De gick på promenad i våran vackra stad
    och gissa vad som hände en gång
    Jo, de trampa på en stor och en liten ballong
    Det blev en stor smäll och en liten liten smäll
    Det blev en stor smäll och en liten liten smäll - poff!


    *de är härliga de små liven*
  • Svar på tråden En stor häst och en liten liten groda/myra
  • HanneH

    Någon sade att den står i en gammal sångbok med Alice Tegners barnsånger. Jag har inte kontrollerat det.

  • PetJA

    Ska kolla upp det, tack för tipset.

    Någon mer som vet?


    *de är härliga de små liven*
  • Lysmasken

    Har hört den på min dotters dagis. Ska fråga min svärmor för hon brukar spela den för min tös på dagis.

  • PetJA
    Lysmasken skrev 2007-10-05 18:51:29 följande:
    Har hört den på min dotters dagis. Ska fråga min svärmor för hon brukar spela den för min tös på dagis.
    Åååå tack, det vore ju guld värt...!!! Om hon har noter mm kanske hon vet var det finns att få tag på och vem som har skrivit/gett ut den!
    *de är härliga de små liven*
  • Marona

    Den har vi på min förskola o cd:n heter Musiklek tror jag. Det är en streckgubbe på utsidan i olika färger. Annars tror jag att den finns i språkeri o språkera meterialet. Fråga på din förskola om du inte kan få kopiera den.
    Lycka till!

  • PetJA

    Tack, ska kolla det! Vi ar inte den på min förskola, det r drför ja undrade över melodin, ja ar bara texten!

    (mitt tanentbord r sönder, en del bokstver funkar inte som ni mrker...)


    *de är härliga de små liven*
  • PetJA

    Nu har jag nytt tangentbord, och såhär skulle det stå i inlägget ovan:

    Tack, ska kolla det! Vi har inte den på min förskola, det är därför jag undrade över melodin, jag har bara texten!


    *de är härliga de små liven*
  • Musikverkstad2020

    Hej  . Jag och min kollega brukar sjunga  "en stor häst och en liten groda " har en video när vi sjunger och ackod. Med vänliga hälsningar Musikverkstad 2020

Svar på tråden En stor häst och en liten liten groda/myra