• LO72

Pergotime undran!

Jag har nu ätit pergotime först ca ½ år sedan fick jag metformin med som jag nu ätit lite över 1år.Detta ska ju göra att mensen o ägglossningen blir ok så man blir gravid men ändå har inget hänt.Jag har inte ens fått regelbunden mens av metforminet.Undrar lite du som äter metformin har du lyckats bli gravid & hur länge åt du de då och tar du pergotime med då?Jag tar då pergotime på mensdag 5...Vet inte hur länge man bör äta pergotime heller.Ska ringa min läkare när jag får mens se om jag kan få en tid så vi kan pratas vid o få en koll..

En som nu är inne på sitt 7:e barnlösa år!

• Svar på tråden Pergotime undran!
  • Mamma till viljestark dotter

Har ätit enkel-, dubbel- och trippeldos pergo utan att få äl. Sen började jag käka metformin också och det har jag nu gjort i snart ett år. Samtidigt har jag kört enkel-, dubbel- och trippelkurer med pergo men ingen äl ändå. Har nu kört två kurer med äl-sprutor men fortfarande ingen äl. Så nu blir det IVF!

• Emmiez

Hejsan!
    Jag åt metformin i ett år, mensen blev inte mer regelbunden för det.

När jag åt pergotime så började jag med enkeldos, då fick jag ingen äl, sen ökade vi till dubbel och då blev det inte heller äl, sen på trippeldos fick jag äl, då fick jag utskrivet pergotime för att kunna äta det i 6 månader sen skulle jag komma tillbaka om det behövdes.
    Men jag blev gravid på min andra kur med trippeldos, dvs min andra äl lyckades vi på.

Skall du inte göra vul för att se om du får äl? Det gjorde vi och sen var det blodprov efteråt för att se om det verkligen blev äl eller inte.

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Wednesday85

jag har ätit metformin i snart ett år, men jag har inte fått varken äl eller regelbunden mens av det.
    däremot har jag fått det efter att ha ätit pergotime.

• LO72

Jag ska till läkaren nu den 25:e för att pratas vid.Känner inte för att äta mera pergotime när inget händer.Har gjort kontroller men inte så många som man ska tycker jag.Tänkte fråga detta med ägglossnings sprutor om det kan vara något.Men får se vad han säger när jag kommer dit.

• Emmiez
    LO72 skrev 2007-10-10 18:02:57 följande:
    Jag ska till läkaren nu den 25:e för att pratas vid.Känner inte för att äta mera pergotime när inget händer.Har gjort kontroller men inte så många som man ska tycker jag.Tänkte fråga detta med ägglossnings sprutor om det kan vara något.Men får se vad han säger när jag kommer dit.
    Vet du om du har haft äl när du ätit pergon?
    Hur länge har du ätit pergo?

Sprutorna kan jag inget om, behövde aldrig komma så långt.
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
Svar på tråden Pergotime undran!