• Sharika

korsdonator.

Hejsan!
    Har fått en remiss skickad till Uppsala från min hemläkare i Gävle. Ska genom landstinget få äggdonation. Läste idag att väntetiden är ca 2-3 år, men endast 1 år om man har en egen donator.. Dvs korsdonator.
    Hmm.. Hur fasen får man tag på en sådan då? Raggar man här på Fl eller är det oetiskt? Jag vill väl egentligen inte verka desperat, men det är jag nog. Hur sjuttsingen gör man när man inte har någon i sin direkta närhet som man kan fråga. Är det bara att snällt vänta och se om Uppsala kan hitta någon donator som liknar mej (för jag har läst mej till att de försöker matcha så långt det går, med hårfärg, ögonfärg osv)

Allting känns så ogreppbart, allt känns så stort. Och jag är rädd för att det inte finns någon där ute som kan hjälpa mej/oss...

• Svar på tråden korsdonator.
  • Kansas18

Ja du, jag känner verkligen igen mig. Vi ställdes oxå inför samma svåra situation för precis ett år sen. Vi hade inte heller någon som vi direkt kunde förmå oss till att fråga i våran närhet. En erbjöd sig själv men backade ur...så vad gör man. Ja vi ville inte vänta så länge så vi valde att gå på behandling utomland på EGV kliniken i Lettland.

Jag önskar er lycka till och hoppas att det ordnar sig på något vis för er med donator.

Kramar K

• Hoppfull mamma

Mina ägg är dina ägg, gör vad du vill med dom! Jag älskar dig gumman, det finns ingen finare människa än du. jag hoppas och ber att vi kan fixa det här så att du äntligen efter alla dess år får uppleva din egen mammalycka!

• Sharika

Men vad galet. Jag skrev det där inlägget för tre år sedan. Med min dåvarande man.. och nu är man inne i den karusellen igen.. med ny kärlek, nytt hopp och nya förutsättningar!

Hoppfull mamma: du är en ängel, helt klart! Hjärta

Svar på tråden korsdonator.