• graze

vill bli igångsatt

3 barnet hadde jag värkar i 19 tim så när han var ute med huvudet så försvan värkana , där satt han i 5 min innan dom fick ut honom ,, funderar om man ska bli igångsatt den här gången är det någon som har erfarenhet av det ???

• Svar på tråden vill bli igångsatt
  • Miew

Jga blev igångsatt med min son och det var det vidrigaste jag har varit med om. Jag blev igångsatt på måndagen kl 12. Torsdag kl 18.16 kom han. Fick ingen bedövning för de var rädda att det skulle stanna av då. Bli inte igångsatt om du har ett annat val säger jag bara...

• honeybee78

Hej!
    Vet inte om man kan välja att bli igångsatt eller inte..
    Jag blev igångsatt pga infektionsrisken då mitt vatten börjat sippra två dagar innan. När jag fick droppet på förlossningen gick det hela mycket snabb och totalt gick hela förlossningen på 4,5 timme!

• Ezzie

En kompis sa samma sak...att det var det värsta hon varit med om.
    Hon önskade efter det att hon inte hade blivit igångsatt

♡ Mamma till lilla Ebba 060407♡
  • ebben

Du kan inte välja att bli igångsatt pga det.
    Blev det snitt eller gav de värkstimulerande dropp den gången? eller vad?
    19 timmar är ju inte "speciellt länge"-ur medicinsk synpunkt o förstföderska,för PERSONEN dvs dig är det ju lång tid att ha ont ....
    Jag födde första barnet m värkar 36 tim,o inga krystvärkar tyvärr,så en BM TRYCKTE bokstavligen ut bebben,uppifrån magen o nedåt....Allt gick ju bra fast man var otroligt trött.
    Har blivit igångsatt med ,men då pga vattenavg.
    O igångsättning är inget man bara väljer-det blir så i vissa fall,om läkare anser det nödvändigt av olika anledningar.
    Men prata med din BM.

• ebben

Kan ju tillägga att MIN igångsättning var en HÄRLIG förlossning!
    Så att det är "värre" än att föda spontant behöver inte stämma-många säjer så....
    Men rent allmänt är det ju bättre för kroppen om det startar spontant.

• graze

det var inte själva tiden som värkarna höll på som var jobbig ,värkarna smärtan och tröttheten är det absolut värt men vart så rädd när han fasnade och känner att man vill ha mera koll den här gången...

graze skrev 2007-09-28 08:45:02 följande:
    3 barnet hadde jag värkar i 19 tim så när han var ute med huvudet så försvan värkana , där satt han i 5 min innan dom fick ut honom ,, funderar om man ska bli igångsatt den här gången är det någon som har erfarenhet av det ???
  • Maddiz20

Jag blev igångsatt med barn nr 1 12 dagar efter bf för att jag hade för lite fostervatten och de kunde inte fånga andningsrörelserna. Fick en omgång prostalgin som satte fart på värkarna direkt. Då kan jag medela att jag hade 3 cm kvar av livmodertappen och den var inte ett dugg mjuk. Ja visst gjorde det ont att föda. Men det tycker ju vem som helst oavsdett hur en förlossning startar. Jag vet som sagt inget annat men nu med nr 2 blir jag igångsatt v 37+6 om 17 dagar. Lycka till

• emmishen

Blev igångsatt 3 veckor efter bf, kämpade i 40 timmar, slutade med akutsnitt pga infektion. Igångsättning är inget att rekomendera om det inte behövs, kroppen är inte mogen & det kan komplicera en förlossning oerhört.

• GoaSmulan71

Enligt en BM på förlossningen som jag träffade sist så blir inte värkarna annorlunda bara för att man blir igångsatt utan det hade blivit likadant med naturliga värkar. Låter inte det underligt?

Svar på tråden vill bli igångsatt