2MA -skrapning gjord i morse
Hej! Just hemkommen efter skrapning. Mitt andra missed abortion på raken.Jätte tråkigt, skulle varit i vecka 14 men den var 6-8 veckor typ. Jättesvårt att se nåt på de ultraljud och vul jag gjort. Diskuterade med läkaren om ev. orsak. Jag har en sambo som ej har egna barn sedan tidigare men som är cellgiftsbehandlad för 9 år sedan leukemi och han fick då lämna sperma för infrysning.Han har provat ringa sin läkare på denna klinik men ej ännu fått tala med henne.Vill ju veta om man anser att vi ska våga prova de han har nu en gång till eller om vi ska försöka få tag på de som ligger i burken i frysen. Kanske är cellgiftsbehandligen orsak till missed abortion. Min läkare idag gav mig papper där han ska få lämna ett nuvarande sperma prov till en annan klinik för att kolla hur spermans kvalité är. Vidare så sa hon att jag har muskelknutor och att hon ej vet om de rår för missfallen. Nämnas kan att vid förra missfallet i maj-07 sa en annan läkare att visst hade jag en muskelknuta och förstorad livmoder men han tyckte ej muskelknutan satt så till att den borde vara orsaken.Hur som helst ska vi få göra ett till försök enligt min läkare idag innan man gör en utredning.Annars får ni göra provrörs befruktning tyckte hon. Jag sa åt henne att jag är så rädd att det ska bli för sent med tanke på att jag fyllt 35 i år.Hemskt att man ska behöva känna sig stressad över sin ålder och antal misslyckanden.Hört att köerna kan vara långa o.s.v Jag hoppas att om de gör en utredning efter ett tredje missfall att de också på nåt sätt kan se om det är mina muskelknutor som är boven i dramat.Enligt tidigare journalanteckningar sa hon att det visst alltid varit svårt se nåt på ultraljudpå mig. Inget jag hört förr men.Har 2 fina killar( 7 och 9 år) med en annan pappa sedan tidigare förhållande men skulle ju så gärna vilja ge nuvarande sambo ett barn. Många säger att ni har i alla fall tur som har dina pojkar och det har vi- jag är jätte tacksam och det är min sambo också- han liksom jag älskar dem.Ändå finns nu sorg i hjärtat.