• Linda35

Ma nu igen

Hej! Jag har fått två MA på raken.Det känns som om hjärtat ska brista. Nu på senaste hade jag gått in i v.14- menfostret hade dött tidigare. Blev misstänksam på vul när de ej med klarhet kunde konstatera hjärtverksamhet. En vecka efteråt ungefär kom missfallet.Önskar att jag ska våga försöka igen-men nu börjar sambon tveka, tycker att det är jobbigt när jag blir ledsen säger han - själv vill jag ju förståss få en utredning men då ska man där jag bor ha haft tre missfall.Pga min ålder 35 år så känner jag mig stressad nu också.

• Svar på tråden Ma nu igen
  • misssecret

Hemskt ledsen för din skull. Hoppas det går bra för dig. Har inte haft MA bara Mf men jag vet vilken sorg man kan känna.

Kram

• Skeppet

Jag tycker du skall prova kinesisk akupunktur en bit före och även en bit in i nästa graviditet. Själv har jag förlorat 2 foster, men med akupunkturstöd på 3:e så funkar det. Det är värt ett försök tycker jag.

Rent psykiskt är det skönt att göra något konkret och inte trampa på i gamla spår - tycker jag.

Kram Skeppet, i v. 37

• Lial 78

Jag är ledsen för din skull,jag har haft två sena ma,det senaste för snart åtta veckor sen.Fick dock en utredning efter andra men antagligen för att det var så pass sent,annars är det tyvärr tre missfall som gäller i de flesta landsting.
    Min sambo är förstås också livrädd att det ska hända igen om vi skulle bli gravida igen och tycker att det är jobbigt att se mig lida så,men i slutändan så är nog ändå viljan starkare än rädslan.Det är nog också väldigt viktigt att bearbeta och läka riktigt i själen för att orka.

kramizar/lial

• magis

Linda35,

Jag beklagar...jag har också haft två MA på raken (v.12 o v.11), det är så tungt...
    Jag tycker du ska försöka propsa på att få en utredning, din ålder (förlåt vill inte vara ofin för jag är lika gammal själv) är en faktor för utredning, dvs det är inte bara 3 MA/MF som de tar hänsyn till utan också hur mycket tid man har på sig...

Lycka till!

• Linda35

Tack snälla ni! Jag undrar när man ej längre har rätt till utredning och ev. provrörsbefruktning eller dyl. är det vid 37 års ålder eller 39 eller när?

Jag är tacksam över att ni som själva vet hur tungt det är ändå försöker peppa mig-trots att ni har liknande erfarenheter- det värmer så mycket.Mer än ni kan förstå

• Singoalla74

Me to Me to.. beklagar det som har hänt. Har själv varit med om 2 ma på raken.. en i v 11 och en i v 13 båda tätt( juli och okt -07).

Många styrkekramar

Svar på tråden Ma nu igen