• underworld

Trött på alla som säger: du kanske borde ha väntat med att skaffa barn

Jag blir så j'kla trött på att höra: du kanske skulle ha väntat med att skaffa barn.
    Vafan jag är ingen perfekt mamma men jag klagar inte på mitt barn. Jag ångrar inte henne en sekund.
    Men ibland är man trött på att passa upp på sitt barn hela tiden.
    Jag tar hand om min dotter 24 timmar om dyngnet & har inte speciellt många vänner kvar. Så det blir ju för det mesta att sitta hemma och ta hand om henne.
    Klart att man blir trött. tacka fan för det lixom.
    När man skriver i en tråd att man slut m.m. så får man typ bara till svar: du kanske skulle ha väntat med att skaffa barn.
    Första året är tufft.
    Jag kämpar på men tycker det är väldigt jobbigt i bland.
    Men det är VÄRT det^^
    Ajökens!!

• Svar på tråden Trött på alla som säger: du kanske borde ha väntat med att skaffa barn
  • Susanneh

Ähh skit i dom! Folk ska jämt tycka så mycket..

• Zaria

Varför säger folk så? Nåt speciellt eller för att du är ung eller vad? Stå på dig,den förälder som aldrig blir trött någon gång eller tycker det är jobbigt att ha barn finns nog inte.

• underworld

Ja fifan alla ska tycka så jävla mycket jämt..
    Jag tar ju inte åt mig personligen så.. men jag får skavsår i öronen.

• hallon2

Vilka tråkiga kommentarer du får!

Men... Jag har oxå min dotter 24 h/dygn alla dagar i veckan.

Och jag kan inte minnas att det varit särskilt jobbig eller att jag blev trött. I synnerhet inte första året som var superenkelt! :)
    Spädbarn lixom bara sover, äter, leker, gossar ...

Men alla barn är olika och det är deras föräldrar oxå (oberoende av ålder).

• Susanneh

Du kan ju alltid be dem utveckla sin fråga. "Hur menar du då" och när de förklarar säger du igen "hur menar du då" och så fortsätter du så tills de fattar att de gjort bort sig..

• Karpet

Jag är oftast helt själv med min dotter också, även om jag inte är ensamstående, och jag kan säga att jag har dagar då jag definitivt tycker att det är jobbigt. När hon, eller ännu värre jag, är sjuk t ex.

När jag beklagar mig över det så är det ingen som nämner att jag borde ha väntat med att skaffa brn så tyvärr tror jag att de säger så till TS enbart för att hon är ung. Trötthet är ju inget som är öronmärkt för unga föräldrar, det är ju en enorm omställning för alla att få barn.

• Nattz
    underworld skrev 2007-09-23 22:42:34 följande:
    Jag blir så j'kla trött på att höra: du kanske skulle ha väntat med att skaffa barn.Vafan jag är ingen perfekt mamma men jag klagar inte på mitt barn. Jag ångrar inte henne en sekund.Men ibland är man trött på att passa upp på sitt barn hela tiden. Jag tar hand om min dotter 24 timmar om dyngnet & har inte speciellt många vänner kvar. Så det blir ju för det mesta att sitta hemma och ta hand om henne.Klart att man blir trött. tacka fan för det lixom.När man skriver i en tråd att man slut m.m. så får man typ bara till svar: du kanske skulle ha väntat med att skaffa barn.Första året är tufft.Jag kämpar på men tycker det är väldigt jobbigt i bland.Men det är VÄRT det^^Ajökens!!
    Jag får ofta höra det med, tycker med det är förjävligt. min dotter är dock bara 4 månader nu men det är kämpigt ibland,. Sen om man kanske råkar nämna att man e lite trött säger folk bara att man är för ung och skit. . Mamma är ju faktiskt ingen ålder.. Helt klart värt allt :) Älskar min dotter
  • enmi

äh, titta bara på hur åldern för föräldrar ökar hela tiden. Unga föräldrar gör inte fel! Det är när man är ung som kroppen är mest inställt för att få barn, om man själv känner att det är rätt så är det rätt. Det är bara att ignorera alla dumma kommentarer.

Svar på tråden Trött på alla som säger: du kanske borde ha väntat med att skaffa barn