• KZäta

mjölkstockning

hej,

igårkväll fick jag mjölkstockning, och idag har jag vilat, ammat och duschat varmt. någon som har tips på hur man kan bli av med detta?

• Svar på tråden mjölkstockning
  • abovo

Jag sov med sådana där aluminiuminlägg på nätterna. Man kan köpa på apoteket och de har också en BH som är skön att sova i. Inte så snyggt men ändå
    Hade inäggen på dagen också alltså.

• abovo

Amma mycket, försök mjölka ur lite i duschen.

Visst finns det fler som har tips??

• vronk

värma vetekudde och lägga på bröstet hjälpte mig och duscha och massera samtidigt, sen hade jag bröstvärmare i bh:n dagligen så de värmde lite, köpte dem på apoteket.

• Anki85

fetvadd i bh.n
    jag fick även utskrivet syntocinon mot min stockning
    en spayning i ena näsborren, väntade några sekunder och det började verka med en gång.
    efter 15 minuter fanns det ingen stockning längre=)
    fråga barnmorskan!!
    lycka till=)

• skuttis77

Har hört att det skall hjälpa att lukta på menthol. Det o varm vetekudde har hjälpt mig.

• scorpiontjejen
    Har d problemet just nu. Fick feber + frossa på eftermiddagen idag, såriga bröst pga felsug (har rätt "korta" bröstvårtor vilket säkerligen bidrar till detta + skitbh..

Köpte apotekets amningsnapp och den hjälper faktiskt massor. Tycker fan man ska bli påmind om hur fel det kan bli med amningen direkt när man kommer in på bb. Hur många får inte detta problem?
  • Lillflickan

Testade alla ovanstående tips och inget hjälpte. Efter tips från någon här inne ställde jag mig på alla fyra och ammade med bebisens haka mot det ömma. Kände mig urfånig, men det hjälpte direkt. Båda gångerna jag behövt det. Dock så hade jag bara en liten knöl så har inte testat på rejäl mjölkstockning. Kanske kan vara värt ett försök?

Svar på tråden mjölkstockning